Dat de creatief directeur van Givenchy niet vies is van een uitstapje naar de muziekwereld wisten we natuurlijk al. Denk: een Superbowl-outfit voor Madonna, podiumpakken voor Jay-Z en Kanye West en concertoutfits voor Rihanna. En nu kan hij ook balletkostuums aan zijn lijstje toevoegen.

 
SKELETTEN OP SPITZEN
Modekenners fluisterden al dat de ontwerper vast zou houden aan zijn flamboyante stijl en signature theatrale borduursels. En ze hadden gelijk. De uniseks outfit waarin alle spelers gehuld waren, bestond uit een lange, zwarte cape en een zwierige jurk van nude tule. Daaronder droegen ze een huidkleurige catsuit, mét borduursels. Het witte kant is geborduurd in de vorm van een menselijk skelet, volgens Tisci om de dansers het gevoel te geven dat ze naakt zijn.

 
'Boléro gaat over intensiteit. De muziek had zo'n intens gevoel. Ik wilde dat de dansers zich op één of andere manier naakt zouden voelen,' verklaart de erevoorzitter van het MET Gala aan WWD. 'Ze verliezen verschillende lagen als ze dansen, net als de levenscyclus van dieren of bloemen die hun bloembladen verliezen. Ze worden bewegende skeletten, tegelijkertijd sterk en kwetsbaar.'

 
Ook Joseph Altuzarra ontwierp een aantal kostuums voor een balletvoorstelling >