Mary Katrantzou breidt uit

Sinds haar debuut in 2009 is Mary Katrantzou een lieveling van velen geweest. Dat haar label nog immer groeit, is dus geen verrassing. Hoog op de agenda: een eigen resortcollectie, een webshop en meer.

Mary Katrantzou lanceerde recentelijk nog een geslaagde capsulecollectie met denimbrand Current/Elliott, maar gunt zichzelf geen tijd om stil te zitten. De van oorsprong Griekse ontwerpster, die bekend staat om haar kleurrijke prints en bijzondere silhouetten, heeft grootse plannen. Een eerste resortcollectie in juni, een eigen e-commerce website én een flinke uitbreiding van haar team in Londen, to name a few.

Advertisement - Continue Reading Below

 
ZO GEWOON GEBLEVEN
Ook al gaat het Katrantzou allemaal voor de wind, ze blijft zeer bescheiden onder haar succes. 'Ik ben niet zo iemand die het niets boeit dat iemand haar ontwerpen draagt,' vertelt ze aan New York Magazine. 'Het maakt me enorm blij en trots.' Gelukkig maar, want met al dat succes kun je natuurlijk makkelijk naast je schoenen gaan lopen. Zeker als er een grote sponsor als NewGen (een platform voor jong modetalent van Topshop en de British Fashion Council, red.) achter je staat.

Meest gelezen

 
JEANS EN INTERIEUR
Die sponsor zorgt ervoor dat de ontwerpster misschien nog wel meer dromen kan verwezenlijken. Zo heeft ze na de samenwerking met Current/Elliott de (denim)smaak te pakken en hoopt ze verder te groeien in de wereld van jeans. En! Ook een interieur- en lederwarenlijn staan op de planning als het aan Katrantzou ligt, evenals een 'meer kunst-gerelateerde samenwerking', waarover helaas nog geen tipje van de sluier wordt opgelicht. Maar je leest er t.z.t. hier natuurlijk alles over.  

 
Gaat David Beckham – nu hij met pensioen is – ook voor een carrière in de mode? >