Speciaal voor de operavoorstelling, waarvoor een goede vriend van Azzedine Alaïa, Jean Nouvel, het decor ontwierp, wilde de Tunesische designer het er wel eens op wagen: mannenkleding. En zo creëerde Alaïa voor het eerst een stel herenkostuums, voor de opera The Marriage Of Figaro in Los Angeles. Het project is onderdeel van een langlopende samenwerking tussen architecten, modeontwerpers en operaproducenten.

 
Alaïa zette eerder dit jaar zijn krabbel onder een parfum- en cosmeticadeal met Beauté Prestige International >

BLOTE BAST
Het is níet de eerste keer dat de beste man achter de ontwerptafel kroop voor het bedenken van kostuums. Eerder leverde hij de balletpakjes van een Frans ballet, A Thousand and One Nights van Angelin Preljocaj. Maar: ‘balletkostuums zijn makkelijker dan opera-, omdat ze zijn ontworpen om in te bewegen,’ legde Alaïa uit aan Suzy Menkes van the International Herald Tribune. Het moet vast gescheeld hebben dat de mannen in ieder geval geen shirt van ‘m kregen. Ze gingen met blote bast, simpele broek en witte jasjes de bühne op. De dames in het stuk kregen Alaïa’s signature skaterrok en gebreide jurken in de mix met glad leer.

 
Of Alaïa nu de smaak te pakken heeft op herengebied? De tijd zal het leren.