Jack McCollough en Lazaro Hernandez duiken de archieven in. De designers achter Proenza Schouler, en dé grote winnaars van de CFDA Awards afgelopen maandag (hoezo get it while it’s hot), brengen hun allereerste, doch très chique, ontwerpen opnieuw uit voor een speciale capsulecollectie in samenwerking met Barneys New York.

Proenza Schouler maakte eerder al een collectie speciaal voor Net-a-Porter >

NOSTALGIE

Afgezien van wat kleine aanpassingen – een net iets beter patroon hier, een kleine vormaanpassing daar – komt de volledige lijn in de schappen van het luxe warenhuis te hangen. En natuurlijk waren de mannen niet te beroerd om er nog wat bij te ontwerpen. De originele collectie bestond uit elf stuks. De 2.0-versie uit negentien.

Hoe tijdloos de collectie in kwestie ook is, de prijzen anno 2013 zijn helaas wel aan inflatie onderhevig. Startprijs: 850 dollar. En voor het duurste item leg je zo’n 5.000 dollar neer. Het is trouwens niet geheel toevallig dat de capsulecollectie met Barneys tot stand komt. Het luxe warenhuis was de eerste die Proenza Schouler inkocht in the very beginning.

Wie gingen er allemaal over de rode loper van de CFDA Awards? >