Alexander Wangs tas Wallie, Marc Jacobs' Honey-filmpje, Marchesa Voyage en méér

Veel nieuws op de dinsdagmiddag. We praten je even bij. 

Meest gelezen

En toen was er ein-de-lijk beeld: Wallie, Alexander Wangs tasontwerp voor Samsung, is te zien. In januari werd al bekend gemaakt dat de designer een tas zou ontwerpen voor de smartphone Samsung Galaxy Note II en nu is het zo ver. Het resultaat: een grijs met zwarte rugzak in gymtasmodel (flashback!) van boterzacht lamsleer. Wallie ligt voor het eind van de maand in de (online) schappen voor $ 550 (€ 412,17). Een deel van de opbrengst van de tas gaat naar het goede doel Art Start. {WWD
    

Advertisement - Continue Reading Below

Zien: het filmpje van Alexander Wang voor Samsung >

 

London, baby! Printemps promoot de Britse hoofdstad op een modische manier. Het Parijse warenhuis opent morgen een pop-up shop-in-shop van Burberry. Daar verkoopt Pintemps de 52-delige mannen- en vrouwencollectie Burberry Loves Printemps. Ook pop-up shops van Adidas by Stella McCartney, Mulberry, Dr. Martens en andere Britse merken krijgen tot 20 oktober een plekje in het warenhuis. {Retailfocus}
     

Meest gelezen

Over Printemps en Britse mode gesproken: het warenhuis heeft de creatieve handen ineen geslagen met het British Fashion Council om samen een limited edition-collectie shirts te maken. Negen Engelse ontwerpers die ook op de modeweek showen, werken hier aan mee (onder andere Topman, Meadham Kirchhoff en Peter Pilotto). De shirts worden verkocht bij Printemps voor € 76. {WWD}
 
Isabella Blow krijgt een dedicated toneelstuk ‘Blow me’. Het mode-icoon is helaas alweer zes jaar geleden op tragische wijze om het leven gekomen, maar nog lang niet vergeten. Blow me is een zogenoemde dark comedy en gaat over het laatste gedeelte van Isabella’s leven. Blow me is geschreven door de Amerikaanse Jessica Far en gaat deze maand in première bij Miami’s Mad Cat Theatre. {Fashionista}
    

Ook lezen: vers lifestylenieuws over Beyoncé, Robbert Pattinson, Kristen Stewart en Obama’s nieuwe pup >
     

Tiffany & Co onthult haar nieuwste Atlas-collectie tijdens New York Fashion Week. Vanaf 6 september laat het juwelenhuis stukje bij beetje de nieuwe Atlas-collectie zien in de etalages van de flagshipstore in New York. Op 10 september wordt de gehele collectie van sieraden met romeinse cijfers gelanceerd. Deze Atlas-collectie is een updated collectie van de originele uit 1995. De prijzen van de sieraden variëren van € 149,88 tot € 7494. {WWD}
    

O, honey! Marc Jacobs lanceert een zoet filmpje bij het parfum Honey. In de campagnevideo wordt de enorme parfumfles op romantische dates meegenomen door een knapperd. Ah! Zien? Bekijk het filmpje hieronder. 
     
     

    
Zien: de eerste beelden van Marchesa Voyage, de nieuwe, goedkopere lijn van Marchesa. In de collectie: jurken, jasjes, bloezen en tops van glanzende en geborduurde stoffen in donkere kleuren met opvallende accenten. De prijzen van de items variëren van € 193 en € 750. Marchesa Voyage wordt vanaf 1 september verkocht bij officiële Marchesa-verkooppunten.