Vlisco ging de samenwerking aan met het feestelijke Firenze4ever On Stage. Even uitleggen: Firenze4ever is een tweejaarlijks evenement van de historische Florentijnse boetiek en inmiddels webshop LuisaViaRoma, dat invloedrijke modebloggers en trendsetters wereldwijd naar Florence haalt om hen een preview te geven van de collecties van avant-garde topdesigners die ze in huis haalde.

 
Afgelopen zaterdag, zondag én vandaag vergapen genodigde fashion freaks zich aan Ethno Morphic-items (het thema van deze editie), waarbij Vlisco een grote rol speelt. Het label onthult namelijk o.a. een limited edition Morphic Clutch in samenwerking met LuisaViaRoma, gebaseerd op Vlisco’s authentieke prints en materiaalgebruik – Vlisco is het enige merk dat authentieke Nederlandse waxstof gebruikt.

 
COLLECTOR'S ITEM
Van de clutch bestaan slechts 91 exemplaren die tien heritage prints in pop-art designs bevatten en individueel genummerd zijn. Dankzij de speciale techniek van Vlisco zijn namelijk geen twee exemplaren hetzelfde. Extra leuk: tekst en uitleg over de vervaardiging van de specifieke print staan binnenin de tas.

 
En het blijft niet bij een tas. Ook andere limited edition items zoals hoofddoeken, funky stickervellen en een uniek boek met een selectie van ongeveer honderd iconische prenten uit de rijke Vlisco-archieven doen mee.

 
Hebben? De clutch wordt – natúúrlijk – verkocht op www.luisaviaroma.com. En voor wie toevallig in Florence vertoeft: de LuisaViaRoma store staat bomvol XL-installaties met Vlisco-creaties. Zeker een bezoekje waard! Via Roma, 19/21r, 50123 Florence.

Beyoncé draagt een ontwerp van Nederlandse makelij in één van haar nieuwe video's >

Creative arts, Tradition, Makeover, Craft, Flower Arranging, Floral design,