Voor wie het gemist heeft: Jeremy Scott stuurde tijdens Milaan Fashion Week zijn eerste collectie voor modehuis Moschino het plankier op. De rebel van de modewereld liet zich inspireren door bekende Amerikaanse merken uit de jaren negentig, zoals Cheetos, Hershey’s, SpongeBob SquarePants en, jawel, McDonald’s.

NOT SO HAPPY MEAL
Best leuk, zo’n modegeintje, maar een stel werknemers van McDonald’s is nu woedend op Jeremy Scott. Ze vinden dat de ontwerper met zijn debuutcollectie voor Moschino hun werk voor gek zet.

Mia Brusendorff, een voormalig werknemer van McDonald’s in Indiana – vertelt aan de Daily Mail: ‘Als je weet hoe het is om te werken bij McDonald's, weet je dat er niets modisch aan is. Het feit dat iemand $1,000 gaat neerleggen voor kleding die is geïnspireerd op McDonald’s-medewerkers die een minimumloontje verdienen is de spot drijven met ons werk. Ik moet iedere maand bikkelen om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen met een salaris van $7.25 per uur. Ik zou niet eens zo’n McDonald’s-tas kunnen kopen als ik zou willen.’

WILT U DAAR FRIETJES BIJ?
Jeremy Scotts McDonald’s-capsulecollectie, getiteld Fast Fashion - Next Day After The Runway, was de dag na de show meteen online te koop en in de Moschino-boetieks. De Moschino-tas die is geïnspireerd op de Happy Meal is het duurste item en kost een ‘schamele’ $1,265. Het iPhone-hoesje van McDonald’s-frietjes is het meest betaalbaar en gaat voor $78 over de toonbank.

Zien! De Oscars after party was een modefest van jewelste >