Vanaf 10 april hangt de gloednieuwe H&M Conscious-collectie weer in de rekken van je favoriete budgetketen, een collectie volledig gemaakt van duurzame materialen. Op dezelfde dag wordt H&M’s duurzaamheidsjaarverslag gepubliceerd én introduceert H&M CleverCare-wasetiketten, die aangeven hoe je je kleding op een milieuvriendelijkere manier kunt verzorgen. Kortom, een heugelijke dag en dat moet gevierd. Zie daar: de geboorte van een hagelnieuw project waarmee H&M wil laten zien wat ze allemaal doet op het gebied van duurzaamheid.

H&M werd in 2013 door Rank a Brand uitgeroepen tot meest duurzame moderetailer in Nederland >

5, 5, 5
Vijf kunstenaars, vijf bekende Nederlandse vrouwen, vijf thema’s en exclusieve duurzame mode; H&M’s kunstproject in een notendop. Onder de noemer Conscious New World toont de Zweedse modeketen in samenwerking met het Amsterdamse PUP creative agency kunstwerken die de makers ervan samen met hun muzes hebben gecreëerd, geïnspireerd door een van de duurzame thema’s recycling, water, lonen, educatie en grondstoffen.

Amber Valetta volgde Vanessa Paradis op als het nieuwe gezicht van de H&M Conscious Collection >

De kunstwerken zullen op woensdag 2 april worden gepresenteerd tijdens een bijzonder event voor pers en genodigden, maar gaan daarna in reizende vitrines het land door waar ze te zien zullen zijn op vijf grote pleinen in Nederland. Welke kunstenaars en bn’ers zich aansloten bij Conscious New World houdt H&M nog even geheim. Maar we houden je natuurlijk op de hoogte.

Goed nieuws voor de budgetbruid: H&M waagt zich aan bruidsjurken >