Franse chic en Japanse cool gingen nog nooit zo goed samen

Met een Française achter de knoppen kán het niet mis gaan, moeten de breinen achter Uniqlo hebben gedacht. En ze krijgen gelijk.

Meest gelezen

We kondigden het al aan: topmodel uit de jaren tachtig, nu stijlicoon en L’Oréal-model Inès de La Fressange (wij mogen Inès zeggen) sloeg aan het ontwerpen voor het Japanse fast fashion label Uniqlo. Een verfrissende combinatie aangezien De la Fressange tot nu toe louter als muze danwel gezicht aan luxe labels werd verbonden. Een 'interessant huwelijk', noemt ze de samenwerking dan ook zelf in onderstaande video. Vandaag arriveerden de eerste beelden en een making of-video die we je niet willen onthouden.

Advertisement - Continue Reading Below

Zo word je de perfecte Parisienne in 14 stappen >
   
Inès benadrukt in de video maar meteen dat het geen collectie betreft die puur voor media-aandacht in het leven is geroepen. Nee, Madame De la Fressange ging wel degelijk zelf aan de bak als ontwerpster. En dat resulteerde – hoe kan het ook anders – in très Parisian looks. Van geniale basics tot chique color-blocked items en een simpele bloesjurk of khaki broek. En waar is een Parisienne zonder precies de juiste accessoires? Juist, ook aan een grote sjaal met goeie print en een statement hoed werd gedacht.

Meest gelezen

EREMETAAL
Saillant detail: ‘bescheiden’ als Inès is, verwerkte ze in ieder item een ieniemienie stukje rood, al is het maar in een knoop. De reden? Haar medaille, de Légion d’Honneur (Nationale orde van het Legioen van Eer, de hoogst haalbare nationale onderscheiding in Frankrijk). ‘I always forget to put it on and so it’s there.’ Aldus Inès.

Vanaf 17 maart is de Inès de la Fressange for Uniqlo-lijn (ook online!) verkrijgbaar. Alle items staan nu al in de webshop voor pre-orders. Prijzen lopen uiteen van een luttele € 9 tot € 94.

Inès de La Fressange ontwerpt sinds vorig jaar ook weer voor haar eigen accessoirelijn >

 

)