C&A werkt samen met designers

Wat HEMA kan, kan C&A ook; de kledingketen van Nederlandse komaf mikt op design. En wel van het duurzame soort.

Negen upcoming designers uit heel Europa gaan aan de slag met archiefstukken uit de 173 jaar tellende C&A-geschiedenis onder de noemer C&A Re-image Design Challenge. Binnenkort start de tweede editie van deze ontwerpwedstrijd.

Hoe het werkt: iedere designer kiest een 'iconisch' item uit de archieven van de keten en zal deze op een innovatieve manier ombouwen naar een on-trend 2014-kledingstuk. Louter gebruikmakende van duurzame materialen en processen uiteraard. En het leuke is: de avonturen van deze designers zijn te volgen via Facebook. Vanaf half april kan iedereen daar stemmen op zijn favoriete ontwerp. Eind april wordt de uiteindelijke winnaar, de ontwerper die de meeste online stemmen binnenharkte, bekend gemaakt.

Advertisement - Continue Reading Below

Dit is H&M's nieuwste aanwinst voor haar Conscious New World-duurzaamheidproject >

De 25-jarige Natalie de Koning, ArtEZ-alumni en tevens de jongste deelnemer, vertegenwoordigt Nederland. De overige ontwerpers zijn Nina Kepplinger (Oostenrijk), Katrien van Hecke (België), Claudine Ivari, (Frankrijk), Christian Bruns (Duitsland), Michael Hekmat (Polen), Elisabet Vallecillo en Javier Blanco (Spanje) en Niyazi Erdogan (Turkije).

Binnenkort kopen we echt designerspul bij HEMA >