Label zonder kop: Mulberry

Mulberry is CEO Bruno Guillon kwijt. Betekent dat weer een schram voor het label, of juist ruimte voor herstel?

Geen lente voor het Britse Mulberry. Steeds weer krijgt het label teleurstellende verkoopcijfers onder zijn neus en het personeel zit met de handen in het haar. Zei creative director Emma Hill vorig jaar al adieu, nu  voelt ook CEO Bruno Guillon zich genoodzaakt zijn biezen te pakken.

DIKKE BULT
Is dit een gevalletje ‘eigen schuld, dikke bult’ voor de ex-CEO? Volgens Emma Hill wel. Als het aan haar lag, bood Mulberry luxe tegen een behoorlijke prijs. Maar Guillon schrijft er liever een nul bij op de prijskaartjes. Met de nodige gevolgen: sinds Guillon een vinger in de pap heeft, kelderen de verkoopcijfers steeds verder. Mulberry zou zelfs tweederde van zijn marktwaarde verloren zijn.  

Advertisement - Continue Reading Below

VERVANGERS
Hij probeerde de boel nog te redden, bijvoorbeeld met de (allemachtig prachtige) Cara-tassen, maar Guillon lijkt nu te beseffen dat het allemaal tevergeefs is. Tot er een vervanger is, neemt voormalig CEO Godfrey Davis zijn taken over.

Over vervangers gesproken, deskundigen roepen massaal dat Mulberry oude namen, waaronder Emma Hill, terug moet halen. Wordt vervolgd…

Bij Saint Laurent gaat het wel verdraaid goed sinds het schrappen van ‘Yves’ >