Chanel breekt met de wet van de tijd

Voor het eerst in tien jaar lanceert Chanel een hagelnieuwe fotocampagne speciaal voor haar horloges, bestaande uit niet één, niet twee, maar 15 dubbele pagina’s.

Meest gelezen

De campagne bestaat uit duo’s van zwart-wit foto’s, geschoten door de Franse topfotograaf Patrick Demarchelier, met een model aan de ene kant en een Chanel-horloge aan de andere kant. En het leuke is: de stand van de armen van de modellen spiegelen de wijzers van het horloge aan de andere kant. Chanel breekt hier met de traditionele ‘stand-van-de-wijzers-voor-campagne-foto’s-regel’, die standaard de tijd 10 over 10 voorschrijft.

Advertisement - Continue Reading Below

6 O’CLOCK
Hieronder zie je één van de eerste campagnefoto’s, die de komende tijd in de grote internationale magazines zullen verschijnen. Model Sharam Diniz vormt hangend aan ringen boven de oceaan een prachtige verticale lijn, die je terugziet in het J12-horloge op de rechterpagina. De wijzers staan op exact zes uur.

INSTANT FOTOGRAFIE
De campagne kreeg de naam L’Instant Chanel, en Carlyne Cerf de Dudzeele was verantwoordelijk voor de styling. Naast de nieuwste telg uit de Chanel-horlogecollectie, de Première, worden de J12 en klokjes uit de Mademoiselle Privé-collecties in het zonnetje gezet. Voor laatstgenoemde is het zelf een campagnedebuut.

Meest gelezen

Karl Lagerfeld maakt samen met Fossil horloges >