Fendi strikt de zangeres waar alle ogen op gericht zijn

‘t Was feest bij Fendi, afgelopen weekend.

Het Italiaanse modehuis met Karl Lagerfeld aan het roer wist upcoming singer-songwriter Kiesza te strikken voor zijn promovideo voor de nieuwste eyewear-collectie genaamd Color Block. En daar hoort natuurlijk een grootse lanceringsfuif bij. Onder toeziend oog van oa Dita Von Teese (ook niet vies van een opvallend montuur op de neus) en topmodel Liu Wen, gaf het hagelnieuwe boegbeeld een showtje weg bij de ondergaande zon in Cannes.

Advertisement - Continue Reading Below

Het feest in Cannes waar echt íedereen was >

CANVAS
Geen verkeerde catch, die Kiesza, voor een shortfilm. De zangeres met arty hair-do bewees al eerder kijkers te trekken. Haar pop-house hit Hideaway werd in korte tijd 18 miljoen keer bekeken op YouTube. Tel daarbij op dat men bij Fendi een neusje heeft voor ongekend muzikaal talent (Amy Winehouse, Beth Ditto), en een samenwerking is geboren. ‘Fashion is a form of art for me and I’ve become a canvas,’ verklaart Kiesza zelf haar toezegging voor de schnabbel.

Meest gelezen

In het najaar verschijnt Kiesza’s debuutalbum (ELLE interviewde haar onlangs in Amsterdam!), maar haar debuut als Fendi-gezicht, geregisseerd door de Britse regisseuse Ruth Hogben, is volgende maand al te bewonderen, wanneer de eyewear-collectie de schappen in gaat.

Om alvast in de mood voor beide te komen, hieronder de single Hideaway: