EBay’s designermissie

De Net-a-Porters van deze wereld krijgen zware concurrentie. Van eBay nota bene.

EBay.com wil af van de stempel ‘gewoon een veilingsite’ en flirt weer eens met de grote modehuizen. Dit keer op grote schaal: vandaag lanceert het bedrijf ‘Designer Collective, een site waar bekende designers, waaronder Calvin Klein, Nicole Miller, Elie Tahari en House of Harlow (het sieradenlabel van Nicole Richie) een eigen ‘shop’ krijgen. Ze verkopen hier gloednieuwe items uit hun laatste collecties.

Advertisement - Continue Reading Below

En dat betekent: geen veilingprijzen of tweedehandstarieven, maar gewoon het échte prijskaartje dat hier betaald moet worden, onderdeel van de nieuwe strategie van eBay. De website wordt door (designer)labels steeds meer ingezet als verlenging van hun ecommerce business. Via eBay bereiken ze een doelgroep die misschien niet direct naar ze op zoek was, maar wel gewillig is om te kopen.

Kleine kanttekening: bij de lancering van Designer Collective wordt er nog niet internationaal verscheept, maar dit staat wel op het program later dit jaar. Sowieso stopt de ontwikkeling van het project niet bij de lancering; er zijn ook grote plannen voor Designer Collective-shops voor de non-Amerikaanse ontwerpers plus modebloggers en andere bekende mensen uit de modeindustrie zullen voor content en stijlinspiratie gaan zorgen.

Dit zijn de 13 machtigste modefamilies >