Eerst waren het de sexy selfies van celebs in hun #mycalvins die social media overnamen, vervolgens de stomend hete campagnevideo voor CK One. Calvin Klein is bezig aan een heuse comeback en dat had ook MyTheresa's buying director Justin O'Shea snel in de smiezen. Samen lanceren ze woensdag een exclusieve capsulecollectie getiteld Calvin Klein Jeans X MyTheresa.com The Re-Issue Project.  

NINETIES NOSTALGIE
Voor de exclusieve collectie kregen negen items, oa logo-shirts en truien, jeans, een overall en een spijkerjack, een make-over van Calvin Klein Jeans hoofdontwerper Kevin Carrigan. 'Het voelt als de perfecte tijd om onze iconische hits opnieuw uit te brengen voor een nieuwe generatie,' vertelt de designer aan WWD.   

Maar niet alleen de collectie is één en al nostalgie, de campagne doet er nog een schepje bovenop. Niemand minder dan de 16-jarige Lottie Moss, halfzusje van hét model uit de nineties Kate Moss, leende haar gezicht aan de foto's. De kiekjes werden geschoten door Michael Avedon. En ja, dat is weer de kleinzoon van de legendarische Richard Avedon die ooit de beroemde 'You want to know what comes between me and my Calvins? Nothing'-campagne met Brooke Shields schoot.  

SLIMME ZET
'Voor mij is er één merk dat clean American sportswear en denim belichaamt: Calvin Klein Jeans. We zagen een enorme revival naar de esthetiek waarin Calvin Klein Jeans pionier was en dat leidde tot de samenwerking,' legt Justin O'Shea uit aan WWD. Heeft-ie toch slim bedacht, want tot op heden had de e-tailer het Amerikaanse modelabel nog helemaal niet in het assortiment.

De collectie is vanaf woensdag te koop via MyTheresa.com, prijzen liggen tussen € 78 en € 306.

Heb je de nieuwste campagnes voor dit najaar al gezien? >

Sleeve, Jacket, Textile, Denim, Outerwear, Collar, Style, Street fashion, Beauty, Fashion,

 

Hairstyle, Human leg, High heels, Elbow, Knee, Beauty, Fashion model, Model, Thigh, Youth,