Juwelenlabel Wouters & Hendrix jubileert!

Juwelenlabel Wouters & Hendrix vier feest, want: dertig jaar oud! Ten faveure van die mijlpaal lanceerden ze afgelopen donderdag vijf tijdcapsules.

Meest gelezen

Tijdcapsules? Ja. ‘History is what the present is to tomorrow’, was de gedachte van oprichters Katrin Wouters en Karen Hendrix. (Lees ‘m even drie keer, maar dan snap je ’m). Om de historie van dertig jaar Wouters & Hendrix te vangen, maakten ze daarom vijf tijdcapsules met in iedere capsule een verborgen iconisch juweel uit eigen oeuvre. Wouters & Hendrix: ‘Elke capsule bevat voorwerpen die de tand des tijd doorstaan. Als zo’n capsule in de toekomst zou worden opgegraven, dan is het een schat aan informatie uit het verleden.’

Advertisement - Continue Reading Below

Zoals je van het  humoristische en surrealistische label zou verwachten, zijn de capsules stuk voor stuk kleine kunstwerkjes. Voor de gelegenheid vroegen ze visual artist Frederik Heyman – die al eerder voor Kenzo, Bruno Pieters en Mugler werkte – een 3D-animatie te maken bij iedere capsule.

Uiteraard zijn de juwelen in de capsules online te krijg

Check hieronder alvast Heymans 3D-animaties bij tijdcapsules ‘K9’ en ‘Urbanian Willy’.

Meest gelezen