Is dit de leukste PR-stunt van deze maand?

Karl Lagerfeld lanceert een krant en hij wordt volgende week zaterdag in Amsterdam uitgedeeld.

Oké, in het kort: de krant heet The Karl Daily, wordt in Europa én Amerika verspreid en wij zijn nu al een beetje fan. Want: tussen alle Karl Lagerfeld a/w 2015-campagnebeelden door heeft de krant ook dit.

> De krant heeft Humor. Vrees voor een tenenkrommende, zelfbevlekkende krant hoeven we niet te hebben, want Kaiser Karl doet het allemaal gelukkig met een knipoog. Zo schuift Choupette als special editor aan om advies te geven over ‘everything from personal style to matters of the heart’ en doet ze een boekje open over haar literaire voorkeuren. (Waar háált de ze de tijd vandaan naast haar beautylijn.)

Advertisement - Continue Reading Below

> De krant heeft horoscopen. En die wil iedereen.

> We kunnen allemaal even een beetje Sjakie en de Chocoladefabriek spelen. Karl heeft in een aantal krantjes namelijk een speciale voucher gestopt waarmee je gratis cadeaus  kunt ophalen in de Karl Lagerfeld-winkel te Negen Straatjes in Amsterdam. Sympathiek.

Ook eentje hebben? Zaterdag 20 september wordt de krant uitgedeeld in diverse luxery hotels in Amsterdam en in de Karl Lagerfeld store in de Amsterdamse Hartenstraat.

Nog een keer, omdat het zo briljant was: het filmpje van de supermarkt van Chanel >