Slimme marketingstunt of echt mot? Mulberry vs The Royal Family

Je bent gewaarschuwd: wie tassen aan het hek van Kensington Palace hangt en daar een foto van maak, wordt meteen op de vingers getikt door het Britse koningshuis.

Terwijl Kate Middleton haar extreme zwangerschapsmisselijkheid bij haar ouders te boven probeert te komen, wordt ‘haar’ hek volgehangen met gloedjenieuwe Mulberry-tassen. Je kunt het erger treffen.

KENSINGTONS VEELBESPROKEN DEBUUT
Het Britse modemerk wilde op ludieke wijze hun nieuwe Kensington-buidel in de spotlights zetten en hing er dus een stel aan het hek van Kensington Palace; het optrekje van Prins William, Kate en Prins George. Mulberry maakte er een foto van, zette die vervolgens op Twitter en de reacties stroomden binnen.

Advertisement - Continue Reading Below

Dát ontging het strikte Britse koningshuis natuurlijk niet, en de woordvoerder van de royals nam meteen maatregelen:  

'De foto is zonder onze toestemming genomen en wij hebben Mulberry verzocht het beeld te verwijderen.'

MARKETINGSTUNT?
Mulberry gaf vervolgens schoorvoetend toe dat het fout was om te doen, en de foto werd verwijderd. Rijst meteen de vraag: hebben we hier te maken met een goede marketingstunt (Kate Middleton is immers fervent drager van Mulberry-tassen) of heeft het Britse label echt mot met de koninklijke familie?

We houden het voor je in de smiezen.

Intussen slingert ook Chanel een fraaie teaser online >