Ha! We wisten het. Alles wat Beyoncé aanraakt verandert in goud en het viel ons begin dit jaar al op dat Queen B. wel verdraaid veel Topshop-items aanraakte. Eh, aantrok. Niet gek natuurlijk als je drie uur lang gratis(!) mag shoppen bij de Britse keten. Maar nu snappen we eindelijk hoe de vork in de steel zit.

Topshop en Beyoncé slaan de handen ineen om een heus nieuw merk te lanceren. 'Dit is niet zomaar een samenwerking. Dit gaat om het bouwen van een merk, een bedrijf een – een zelfstandig bedrijf met een eigen bestuur en een eigen kantoor,' laat Topshops eigenaar Sir Philip Green aan WWD weten.

Een naam voor het nieuwe label is er nog niet, maar we weten wèl dat het een sportief merk gaat worden. 'Wij keken al een tijdje naar die sector. Daar moeten we gewoon in zitten. En gebaseerd op wat zij doet en hoe ze traint ging het balletje rollen,' gaat Sir Philip Green verder.

De lijn zal uit oa kleding, schoenen en accessoires bestaan. De items zijn niet alleen prestatiegericht, maar ook geschikt als streetwear. Fijn voor degenen onder ons die misschien niet zo die hard aan het fitnessen zijn, maar er wèl sportief uit willen zien. We moeten in elk geval nog even geduld hebben, het nieuwe label zal op zijn vroegst in het najaar van 2015 in de schappen liggen.

Zijn hiphop-sterren de nieuwe rolmodellen? >