De lingeriegigant stunt nu groots met de Body-beha, maar de billbords zorgen nu voor ophef. Een reeks prachtige modellen schitteren op de foto, waarbij groots ‘The Perfect "Body"’ (wel tussen haakjes dus) is geschreven. Dit schoot bij veel mensen in het verkeerde keelgat, omdat je op de foto alleen maar hele slanke, afgetrainde modellen ziet.

‘ONVERANTWOORDELIJKE MARKETING’
Omdat de gemiddelde vrouw er niet zo uitziet zet dit bij velen nu kwaad bloed. Frances Black, een student van Leeds University, is nu zelfs een petitie tegen Victoria’s Secret gestart, met als doel dat het bedrijf ‘de onverantwoordelijke marketing voor hun nieuwe beha-lijn rechtzet’. De 22-jarige Britse vertelt aan The Telegraph:

I just think it’s a really, really damaging message to send to young women. A brand like Victoria’s Secret is hugely popular in America and in the UK, and they mainly market to young women. It’s really hurtful to women’s self-esteem. I’d like them to apologise and take accountability for choosing the wrong words for the campaign. I’d like them to amend the wording and pledge not to use such harmful language in the future.

Victoria’s Secret – die binnenkort weer haar grootse lingerieshow houdt – heeft (nog) niet gereageerd op alle commotie.

Human, Leg, Finger, People, Skin, Human body, Human leg, Waist, Joint, Thigh,

Ook Primark ligt weer onder vuur >