De denimgoeroes bij Levis geven de wereld een lesje recyclen. Om aan te tonen hoeveel denim en kleding over het algemeen er zomaar bij het vuilnis belandt zonder de kans op een tweede leven, besloot het jeanslabel een ludieke actie op te zetten. In de hoofdrol: het gloedjenieuwe San Francisco 49ers-stadion in Santa Clara, Californië, waarvan Levis de hoofdsponsor is, en dat daardoor de bijnaam Field of Jeans kreeg. Dat Field of Jeans moest maar eens een écht field of jeans worden. Een veld bezaaid met voor het goede doel verzamelde oude spijkerbroeken.
Zo gezegd, zo gedaan. Meer dan 18.850 broeken werden ingezameld en van die opbrengst worden job training-programmas voor locals bekostigd. Were encouraging fans to donate their used jeans and clothing in a way that promotes reuse and recycling, creates jobs in our local community, and helps keep clothing out of landfills, laat Levi's CEO Chip Bergh weten in een persbericht. Het field of jeans is natuurlijk niet het enige wat Levis doet om het milieu te sparen. Eerder lanceerde het oa al de Water
Bekijk de video hieronder en begin daarna met het uitpluizen van je kledingkast, dachten we zo.
Ook voor het goede doel: koop de MET Gala-jurk van Kendall Jenner >