De denimgoeroes bij Levi’s geven de wereld een lesje recyclen. Om aan te tonen hoeveel denim – en kleding over het algemeen – er zomaar bij het vuilnis belandt zonder de kans op een tweede leven, besloot het jeanslabel een ludieke actie op te zetten. In de hoofdrol: het gloedjenieuwe San Francisco 49’ers-stadion in Santa Clara, Californië, waarvan Levi’s de hoofdsponsor is, en dat daardoor de bijnaam Field of Jeans kreeg. Dat Field of Jeans moest maar eens een écht field of jeans worden. Een veld bezaaid met voor het goede doel verzamelde oude spijkerbroeken.

Zo gezegd, zo gedaan. Meer dan 18.850 broeken werden ingezameld en van die opbrengst worden job training-programma’s voor locals bekostigd. ‘We’re encouraging fans to donate their used jeans and clothing in a way that promotes reuse and recycling, creates jobs in our local community, and helps keep clothing out of landfills,’ laat Levi's CEO Chip Bergh weten in een persbericht. Het field of jeans is natuurlijk niet het enige wat Levi’s doet om het milieu te sparen. Eerder lanceerde het oa al de Water, waarbij aanzienlijk minder water wordt gebruikt in het productieproces.

Bekijk de video hieronder en begin daarna met het uitpluizen van je kledingkast, dachten we zo.

vimeoView full post on Vimeo

Ook voor het goede doel: koop de MET Gala-jurk van Kendall Jenner >