Iets te lang op hakken gestaan vannacht?

In 8 stappen herstel jij je voeten.

Pijn aan de voeten, mede mogelijk gemaakt door onszelf. We gaan nou eenmaal graag hooggehakt door het leven, zeker met Oud & Nieuw. Hieronder 8 stappen om zo snel mogelijk weer op die hakken te kunnen staan.

1. Loop op blote voeten
Want hé, ga lekker au naturel als je de kans krijgt. Gun die opgezwollen voeten (met blaren?) rust. De helse hakken mogen weer even in de kast.

2. Behandel de open blaren
Want élke open wond heeft direct aandacht nodig. Dus denk aan ontsmettingsmiddel op om te desinfecteren, pleister plakken, dat werk. En probeer die verleiding te weerstaan om de blaar door te prikken als er een blaasje op komt – dit is een natuurlijke pleister die het lichaam aanmaakt om de huid eronder schoon te houden.

Advertisement - Continue Reading Below

3. Week je voeten
Vul een bak met heet water en stop je voeten erin. Het zal in het begin wel prikken, maar de hitte werkt heel goed om voetspieren te laten ontspannen. Voeg er wat aromatische oliën bij (denk: pepermunt, basilicum) voor een extra geneesmiddel-boost.

4. Heb geduld
Want da's heel belangrijk tijdens dit proces. Dus pootjes omhoog en een marathon Orange is the new Black.

5. Stretch
Ja, er bestaat dus ook yoga voor de voeten. Doen.

Meest gelezen

6. Neem een voetmassage
Want 't is in dit geval 'medisch' verantwoord om een gedegen voetmassage te boeken; een professionele masseuse pakt ook dieper liggende pijn aan.

7. En neem een pedicure
Als je dan toch lekker zit... Neem een pedicure om eelt en andere overbodige huidschilfers te laten verwijderen. (En een nieuw kleurtje kan nooit kwaad, nietwaar?)

8. Draag een dagje (of twee) comfortabele - platte - schoenen
Ook al staan ze misschien niet helemaal bij die feest-outfit. Chelsea en beatle boots mogen ook.

Zie ook: 9 tips om je laarzen langer mee te laten gaan >