Sinds SpongeBob en Barbie de modewereld (opnieuw) veroverden, en Comme des Garçons de samenwerking aanging met Disney's Frozen, wordt Hello Kitty – ooit heus ook geliefd onder modevolk – louter nog gespot op kleding en accessoires van een doelgroep waar ze oorspronkelijk voor bedoeld was: die met slechts vijf woorden in het repertoire; papa, mama, nee, auto en poes.

Heeft Hello Kitty dan haar beste tijd gehad? Niet als het aan Yohji Yamamoto ligt.

De gerenommeerde Japanse modeontwerper ontfermt zich over de witte kitten en gaat de samenwerking aan met het Hello Kitty-empire Sanrio. Een volledige kleding- en accessoirescollectie staat er op het program, luisterend naar de naam Kitty’s - een knipoog naar Yamamoto’s Y’s-collectie. Én bijbehorende brandstores in Japan, die deze lente al de deuren zullen openen.

Prijzen lopen uiteen van 72 tot 330 dollar. Het is nog niet bekend of en waar de collectie hier verkrijgbaar zal zijn.

Doggystyle: Mr. Porter zet de stijlvolste honden van Instagram in >

Deze sweet like candy muiltjes wil je dragen op je bruiloft >