Lock up your creditcards! Chanel start een webshop.

Het luxe modehuis weigerde tot nu toe immer haar waar via de digitale kanalen te verkopen. Maar daar komt nu verandering in. Binnenkort kan de 2.55 met één muisklik in je bezit zijn (nou ja, die van de lucky few die genoeg gespaard heeft, dan).

Chanels President of Fashion, Bruno Pavlovsky, is nog niet erg loslippig over de ontwikkeling, maar doet aan WWD uit de doeken dat ze overstag gaan om nu toch echt aan de behoeften van de online shopper te kunnen voldoen. Maar: ‘It’s not so much a shift. It’s an evolution to better serve our customers,’ aldus Pavlovksy. ‘Some of the customers are able to come into the boutique. Sometimes they don’t want to because they want to go faster and they know exactly what they want, so it should be able to better respond to the customers’ requests. So it’s more e-service than a pure e-commerce approach.’

Slechts een verbeterde service dus, volgens team Chanel. Toch gek: in 2012 liet diezelfde Pavlovski nog in een interview met de Amerikaanse Vogue weten dat Chanel-kleding en tassen te ‘sophisticated’ zijn om zomaar online te bestellen in plaats van eerst te passen in het bijzijn van kundig winkelpersoneel. Zou recent onderzoek van vooraanstaand onderzoeksbureay McKinsey, waaruit blijkt dat de verkoop van luxe producten online twee keer zo snel groeit dan de gehele markt, het Franse modehuis dan toch hebben doen zwichten? Het zal niemand verbazen.

Meer details over een Chanel-webshop volgen ongetwijfeld snel.

Zien! Lily-Rose Depp, dochter van Vanessa Paradis en Johnny Depp, bij de Chanel Métiers d'Arts-show >

Marc by Marc Jacobs-designers starten eigen label >