De nieuwe #ImNoAngel-campagne haalt uit naar Victoria's Secret

Plus-size merk Lane Bryant scoort met hun nieuwste campagne.

Meest gelezen

Gisteren lanceerde het merk hun nieuwe lingerie-advertenties met de slogan #ImNoAngel. Meteen gingen de foto's viral en iedereen is lyrisch over de zet van Lane Bryant. Met de foto's - waarop bekende modellen als Ashley Graham, Marquita Pring, Candice Huffine schitteren - wil het label laten zien dat lingeriemodellen er heus niet uit hoeven te zien als Victoria's Secret-modellen:

Advertisement - Continue Reading Below

 

Meest gelezen

De campagne komt precies uit nu het debat rondom de term 'plus-size' ook hevig woedt. Schrijver Ajay Rochester creeerde onlangs de inmiddels trending hashtag #DropThePlus en model en activist Tess Munster startte onlangs een campagne onder #EffYourBeautyStandards. Beiden willen, net als Lane Bryant, een eerlijkere en meer realistische representatie van lichaamstypes in de media en modewereld zien.

Onlangs lag Victoria's Secret nog onder vuur door deze 'Perfect Body'-campagne, omdat dit zou aangeven dat alleen een afgetraind en slank lichaam 'het perfecte lichaam' zou zijn. Dit schoot bij veel mensen in het verkeerde keelgat.

De nieuwe campagne van Lane Bryant is alvast een mooie eerste stap voor meer variëteit  en wordt dan ook al lovend ontvangen op social media:

Advertisement - Continue Reading Below

 

Our Angels have arrived!!!#imnoangel

A post shared by Style Has No Age Or Size 💕💕 (@grownandcurvywoman) on

 

#imnoangel

A post shared by Style Has No Age Or Size 💕💕 (@grownandcurvywoman) on

 

 

 

Columnist Marianne Zwagerman biedt een tegengeluid op #ImNoAngel, lees het hier >

En Stefanie Bottelier weer een tegengeluid op Marianne's tegengeluid >