Gucci goes normcore in eerste campagne van nieuwe hoofdontwerper

Tadaa: dit is ‘m, de allereerste campagne van Frida Giannini’s vervanger als hoofdontwerper bij Gucci, Alessandro Michele.

Meest gelezen

Afgelopen Milaan Fashion Week ging zijn eerste collectie voor het Italiaanse modehuis, onder het toeziend oog van tout toegestroomd modejournaille, over de catwalk en vandaag wordt de visie die Alessandro Michele heeft voor Gucci nog maar eens duidelijker.

Zijn ontwerpen voor Gucci worden bestempeld als romantisch, een tikje androgyn, offbeat en vooral: heel anders dan we van Gucci gewend zijn. En laat dat nou precies de opdracht zijn die Michele van Gucci-eigenaar Kering meekreeg. Voor de pre-fall 2015-collectie koos hij niet voor een grote naam uit modellenland en niet voor een high-gloss image geschoten door Mert and Marcus, maar voor een relatief normcore setting met non-A-list modellen Alexandra Elisabeth Ljadov en Julia Hafstrom, geschoten door Glen Luchford. Haast meer als een editorial dan een straight-up advertentie.

Advertisement - Continue Reading Below

Onze interesse is gewekt. En dat belooft geheid wat voor de eerste verkoopcijfers van Gucci onder Alessandro Michele.

Meest gelezen

 

 

 

Moet je ook even zien: Cara's hilarische commercial voor Topshop en Zalando >

Groot nieuws voor de Nederlandse modeontwerper Ilja Visser >