Een vloeroppervlakte van zevenduizend vierkante meter verdeeld over zeven verdiepingen, vol met luxe artikelen (lees designertassen, - schoenen en -kleding), een heuse versmarkt, een beauty & beyond center én een fijn restaurant (inclusief panoramisch uitzicht over Amsterdam); warenhuis Haussmann, in het leven geroepen door een groep Nederlandse ondernemers en financieel investeerders, belooft het allemaal te gaan waarmaken, zo werd afgelopen weekend hier bekendgemaakt.

En vooral ook de woorden ‘innovatieve service concepten en het gebruik van state-of-the-art technologie’ maken ons razend nieuwsgierig. Het shopwalhalla sluit aan in een al bestaand rijtje nieuw te openen winkels in dit historische Amsterdamse gebied (het Rokin-district was ooit het kloppend hart van de Gouden Eeuw): een Primark aan het Damrak, een enorme Zara aan de Nieuwendijk en een Harvey Nichols en Marks en Spencer’s flagship store aan het Rokin.

Het is wel nog even wachten geblazen. Vanaf de tweede helft van 2016 kunnen we bij Haussmann - zowel online als offline - terecht.

Wood, Floor, Flooring, Wall, Ceiling, Wood flooring, Laminate flooring, Hardwood, Parallel, Composite material,
Architecture, Facade, Commercial building, Building, Wall, Mixed-use, Real estate, Metropolitan area, Urban design, Material property,

Was DIT het geheim achter Beyoncés nakende MET Gala-jurk? >

Deze Comme des Garçons-all stars wil je hebben >