5 geheimen die celebrity stilisten je niet vertellen

En het zal je verbazen.

Meest gelezen

Als we tussen de best-dressed lijstjes kijken, zien we alleen het ‘eindproduct’ van de stilisten die de celebrities klaarstomen voor hun big entrance.  Maar wat voor voorbereidingen en onderhandelingen gaan daaraan vooraf? Omdat het award season weer voor de deur staat, lees je hier de smeuïge geheimen van stilisten die je zullen verbazen.

1.    De ultieme goal van de stilist is de best-dressed lijst
‘When you're on the best-dressed list, you know you made the right decision’, aldus Eric Archibald, stilist van Jennifer Hudson.

Advertisement - Continue Reading Below

2.    De meest uitgestippelde plannen kunnen (en doen dat ook) totaal mislukken op het laatste moment
Ook al zijn er van tevoren selecties gemaakt en naaisters uit Parijs overgevlogen, het kan altijd zo zijn dat een ster hoger in de rangorde, roet in het  eten gooit. Als een belangrijkere VIP ineens besluit om die ene jurk te dragen zal de stilist ineens een geheel nieuwe jurk moeten vinden. Want, zo laat Archibald weten:´the bigger the name, the bigger celebrity, the more they can get away with.´

Meest gelezen

3.    Merken moeten bedenken hoe het lenen van een jurk hun status zal beïnvloeden
Een woordvoerder van Elie Saab vertelde aan Vanity Fair over hun no-B-list-actresses-allowed policy. Die hebben ze uit vrees voor een verschijning van een dolend voormalig kindsterretje in een ontwerp van het merk. Dit zou vrouwen voorgoed kunnen afschrikken.

4.    Het dragen van een jurk of accessoire kan $$$ betekenen voor de celebrity én de stilist
Er worden dus echt deals met zes nullen gemaakt tussen modehuizen en celebrities. Zo zou Jennifer Lawrence $100.000 gevangen hebben en Anne Hathaway maar liefst $750.000 voor het dragen van een ketting. Stilist Jessica Paster legt uit: ‘If it looks awful on you, $100.000 or $250.000 is not worth it, but if it looks gorgeous and this is the dress you were going to pick anyway, why not get paid?’

5.    Het kan je maken van up-and-comer tot ster
Een Balenciaga verpakte promo tour kan een carrière van een actrice naar het volgende niveau tillen. Maar net als het welbekende  ‘je hebt een baan nodig voor ervaring/je heb ervaring nodig voor een baan’ heeft een actrice genoeg invloed nodig om de crème de la crème te kunnen dragen, waarmee ze weer aan waarde wint.

 

Kendall Jenners complete catwalkrevolutie >

Bron: MarieClaire.com