Het goede doel: het milieu.

Het middel: Instagram.

De initiatiefnemers: het echtpaar Amber en Giovanni Testino (laatstgenoemde is Chief Executive van Art Partner, het creatieve bureau dat sommige van de grootste fotografen ter wereld vertegenwoordigt. Waaronder broer Mario Testino.
Het idee: mode gebruiken om aandacht te krijgen voor een duurzame toekomst. #ClimateCatwalk is een social media-reactie op de Climate Change Conference van de Verenigde Naties in Parijs afgelopen maandag. Wie mee wil doen filmt zichzelf lopend van links naar rechts in beeld, ergens in de buitenlucht, upload dit op Instagram met #ClimateCatwalk en #ClimateMarch en nomineert (à la IceBucketChallenge) het liefst nog drie andere Instagrammers om hetzelfde te doen.

De Testinos hadden in eerste instantie een real life march willen organiseren in Parijs om tijdens de conferentie aandacht te vragen voor de klimaatproblemen, maar die werd gecancelled vanwege de terroristische aanslagen in de Franse hoofdstad. Dat is wanneer het idee voor de digitale mars werd geboren.
‘We thought, why don’t we reach out to people in our industry and call them to be part of an online march?,’ aldus Amber Testino aan WWD. ‘If people don’t wake up and say something about this or do something about this, we’re going to miss the chance and it’s going to be too late. [#ClimateCatwalk] is meant to get the attention of the leaders and say that we expect action.'

Deze fashion insiders gingen je voor:

instagramView full post on Instagram

Saillant detail: Johannes' eega Olivia Palermo heeft voor zover wij kunnen bespeuren nog geen gehoor gegeven aan haar nominatie...

De favoriete instagramaccounts van digifreaks met smaak >