Herinnert iemand zich 2012 nog? Dat HEMA hoofddoeken verkocht en zij vervolgens na commentaar en een boycot van bezoekers deze verkoop staakte?

Wel, het is nu 2016, moeten Domenico Dolce en Stefano Gabbana gedacht hebben. Wat nou hoofddoekboycot? Wij beginnen een hijab-collectie. Logisch, de voorspelling is dat in 2019 moslimvrouwen voor 484 biljoen euro aan schoenen en kleding zullen uitgeven.

Stefano Gabbana gaf gisteren via Instagram een sneak-peak van de collectie hijabs en abaya’s. Nieuwsgierig naar meer? De volledige collectie is op Style.com/Arabia te bekijken.

instagramView full post on Instagram

Is dit heel nieuw? Ja, wel een beetje. Hoewel DKNY in 2014 een Ramadan-collectie lanceerde. En H&M afgelopen september het populaire moslimmodel Mariah Idrissi – mét Nijab – in een promotievideo liet zien. In een interview met Fusion blog zei het 23-jarige model hierover: ‘It always feels like women who wear hijab are ignored when it comes to fashion.’  Nou, nu dus niet meer.