'Ik wil mij niet voor mijn lichaam hoeven schamen'

In-between-model Myla Dalbesio (28) is het gezicht van de Ode to Curves-campagne van PrimaDonna. Wij spraken haar voor het februarinummer over de samenwerking en hoe het is om in-between-model te zijn.

Meest gelezen

Myla Dalbesio valt met haar maat 42 precies overal buiten, dus wordt ze in-between-model genoemd. Dat hoeft voor haar niet zo. Aan ELLE legt ze uit waarom.

Over de term 'in-between-model'
‘Ik weet niet zo goed waar dat vandaan komt, het internet denk ik, het is in ieder geval niet een label dat ik mezelf heb opgeplakt. Ik ben gewoon een model, zonder bijvoeglijk naamwoord.'

Over naakt
'Ik wil me niet voor mijn lichaam hoeven schamen en ook niet voor het idee dat vrouwen seks willen of zichzelf sexy vinden. Het is toch gek, het is de 21e eeuw maar we gedragen ons nog zo puriteins.’

Advertisement - Continue Reading Below

Over social media
‘Social media heeft vrouwen een stem gegeven. Vroeger werd er van bovenaf gepredikt hoe modellen eruit horen te zien. Nu speelt overal de discussie. Ik krijg dagelijks mailtjes en berichten van volgers dat ze zo blij zijn dat ik hen representeer. Je moet niet onderschatten hoe belangrijk het is om jezelf te herkennen, om alle vrouwenvormen terug te zien in modecampagnes.'

Over vrouwen
'Vrouwen moeten zelf bepalen wie en wat ze willen zijn, zonder dat iemand daar een oordeel over zou moeten hebben.’

Meest gelezen

Over PrimaDonna
'Ik denk dat dat PrimaDonna net als ik een sterke boodschap wil communiceren. Ze steunen vrouwen en willen ze empoweren. Dat komt overeen met mijn missie. We hebben dezelfde kijk op dingen.'

> Lees het volledige interview - en meer - deze maand in ELLE.

Zie hier hoe het er backstage aan toeging bij de PrimaDonna-shoot: