Nieuw seizoen, nieuw gezicht, is wat ze bij Mugler gedacht moeten hebben toen ze topmodel – met fantasische features – Doutzen Kroes gezicht maakten voor hun spring/summer 2016-campagne. Sinds Londen-based creative director David Koma zich aansloot bij het Thierry Mugler-team, is koers Mugler feminine en fierce.

Volgens Muglers communications director Virginie Courtin-Clarins representeert Doutzen alles wat het merk zoekt in een Mugler-vrouw. ‘Ze is super vrouwelijk, maar haar zelfvertrouwen maakt haar ook modern en krachtig.’ Doutzen, die afgelopen week nog eenendertig werd, kreeg de opdracht een typische nineties feel in de foto's, geschoten door fotograaf Christian MacDonald, te leggen.

‘Ik heb al die beelden in mijn hoofd van supermodellen die écht een ‘show’ neerzetten in de nineties, en om de kans te krijgen om een shoot te doen voor deze fantastische campagne, met een nieuw team was een droom. Ik ben erg trots op deze geweldige shoot,’ aldus de dutchie.

Bekijk hieronder alle foto's én uiteraard de campagnevideo:

Shoulder, Human leg, Elbow, Style, Muscle, Black, Beauty, Chest, Knee, Black-and-white,

 

Costume, Belt,

 

Photograph, Standing, White, Style, Formal wear, Blazer, Black, Monochrome, Monochrome photography, Black-and-white,

 

Human body, Style, Sleeveless shirt, Elbow, Waist, Model, Active tank, Trunk, Active pants, Tights,

 

Style, Monochrome, Monochrome photography, Black-and-white, Iron, Naval architecture, Stock photography, Boot,
youtubeView full post on Youtube