Pharrell Williams wordt mede-eigenaar van G-Star

G-Star RAW verwelkomt Pharrell als mede-eigenaar. En daar worden wij (en het milieu) nou Happy van.

Meest gelezen

Kameraden G-Star RAW en Pharrell Williams hebben hun vriendschap bezegeld met een nieuwe strategische samenwerking, zo heeft het denimlabel van Hollandse bodem zojuist bekendgemaakt. Pharrell wordt mede-eigenaar van het bedrijf en zal vanaf nu op alle fronten een vinger in de pap hebben; van collecties tot campagnes tot bedrijfsstrategie.

G-Star en de Happy-zanger delen al jaren een liefde voor alles wat raw, puur, duurzaam en vooral innovatief is. Daarom bundelden G-Star en Pharrells bedrijf Bionic Yarn twee jaar geleden voor het eerst hun krachten. RAW for the Oceans was het resultaat, een collectie (je herkent 'm aan mascotte Otto de octopus) waarvoor gerecycled plastic uit de oceanen tot denim wordt getransformeerd. Een geniaal project, dat al snel een vervolg kreeg in de daaropvolgende seizoenen. En die samenwerking wordt nu dus naar een nog hoger level getild.

Advertisement - Continue Reading Below

PHARRELL X G-STAR
G-Stars hoofddoel van Pharrell als mede-eigenaar is vooral het creatieve brein van Pharrell de mogelijkheid bieden de grenzen binnen alle aspecten van het bedrijf nog verder te verleggen, zo vertelt Thecla Schaeffer, CMO van G-Star. Nieuwe productcreaties, nieuwe visies op duurzaamheid, kortom: de vooruitstrevendheid die in het DNA van het denimlabel zit en al vele parels opleverde – we noemen 3D-denim, een samenwerking met industrieel ontwerper Marc Newson, meubellijn Prouvé RAW Office en dus RAW for the Oceans – nog meer opvoeren.

Meest gelezen

‘We zijn ontzettend blij Pharrell te verwelkomen in de missie van G-Star om de toekomst van denim samen een nieuwe vorm te geven,’ aldus Schaeffer. En ook Pharrell zelf staat te popelen. Op Instagram maakte hij het nieuws net bekend. En in een officieel persbericht liet hij weten: ‘G-Star is een bedrijf dat onafhankelijk tegen dingen aankijkt en vooruitdenkt. Ik denk dat ze het bepalende jeansmerk van de 21e eeuw zullen worden. Ik verheug me erop onderdeel uit te maken van die missie en samen te kunnen bouwen aan de toekomst van G-Star.’

On top of my business. As of today, proud to be a co-owner of @GSTARRAW

A photo posted by Pharrell Williams (@pharrell) on

 
Ook zó zette Pharrell zich al in voor een beter milieu >