Het internet heeft voor altijd veranderd hoe we beeld ervaren; geen enkel beeld is nog statisch, alles is constant onderhevig aan verandering. Onze selfies worden gefilterd, aangepast, naar schoonheidsnormen gebogen, maar ook de manier waarop wij digitale kunst beleven is door de komst van internet compleet veranderd. Niet langer hoeven we naar een museum om kunstfoto’s te bekijken, we openen gewoon onze Instagram.

#GUCCIGRAM
Met dit in het achterhoofd begon Alessandro Michele #Guccigram; een online project waar het modehuis diverse internationale beeldkunstenaars uitnodigt om bestaande werken nieuw leven in te blazen met Gucci designs. Afgelopen seizoen trapten ze af met Gucci Blooms en Gucci Celeido, wat resulteerde in een daverend visueel mixed-media spektakel.  

TWEEDE EDITIE: TIAN
Fast forward. Voor de tweede editie van #Guccigram vroeg Alessandro Michele Aziatische beeldmakers om hun licht te laten schijnen op het nieuwe Tian patroon; een grillige motief van bloemen en vogels geïnspireerd op Chinese landschappen zoals we die kennen van 18e eeuwse tapijten. Waarvan de eerste beelden al zijn gedeeld.

instagramView full post on Instagram

Is weer eens iets anders dan bolle billen van een niet nader te noemen persoon.

KIJKEN?
gucci.com/guccigram-tian
@gucci

> Hierin is Gucci nog vrij ouderwets.