Er zijn nu ook plus-size mannenmodellen!

En die noem je niet plus-size maar anders.

Meest gelezen

Zara kwam met een genderloze lijn, Ashley Graham verscheen als plus-size model op de cover van Sports Illustrated Switsuit Issue, modehuizen verplaatsen hun modekalender en transgenders zijn niet meer zeldzaam op de catwalk. De mode-industrie trekt en sjort aan het oude modesysteem. Echter, één ding ontbrak in de zoektocht naar een democratisch modesysteem: plus-size mannenmodellen. Tot nu.

BRAWN
IMG breide het mannenmodellenbestand van het modellenbureau uit met de afdeling big & tall. En omdat big & tall niet helemaal lekker bekt, bedachten ze er ook een nieuwe term vorm: brawn. ‘Brawn staat voor een positief zelfbeeld’, vertelt Ivan Bart president van IMG Models aan WWD.

Advertisement - Continue Reading Below

EERSTE OP DE LIJST
Zach Miko, komediant, muzikant, blogger en Targets eerste plus-size model ooit, is de eerste die is opgenomen in het brawn-bestand. Aan The Huffington Post vertelt hij: ‘Ik wil dat alle mannen zich aantrekkelijk voelen (…) We willen ons allemaal goed voelen en dat kan ook. Ik kan niet wachten totdat merken dit in gaan zien en ons de kleding gaan bieden waar we naar verlangen.’

Meest gelezen

 

What a wonderful life this is! #img #wwd #brawn #bodypositivity #effyourbeautystandards #bigandtall

A photo posted by Zach Miko (@zachmiko) on

 

‘IK KAN DIT OOK’
Ivan Bart van IMG heeft ook een persoonlijke agenda betreffende het oprichten van de brawn-afdeling. Aan WWD legt hij uit: ‘Ik ben zelf ook een beefy, stocky type man of wat voor buzzwoord je er ook aan wilt geven. Ik werk in de mode-industrie waarin van mij wordt verwacht dat ik er op een bepaalde manier uitzie, maar ik heb altijd moeite met het vinden van modieuze kleding in mijn maat.’

Zowel Ivan Bart als Zach Miko hopen dat iedere ‘grote man’ na het zien van Zach in modecampagnes zullen denken: ik kan dit ook.

Ok!

Is dit de laatste campagne van Cara Delevingne ooit? >