Gekkenhuis! Dit gebeurde er bij Kanye Wests Life of Pablo pop-up store in New York

De achterlijk lange wachtrij die al een dag ervoor werd ingezet is nog maar het begin van de gekte.

Meest gelezen

Precies dat wat we al verwachtten van Kanye Wests Life of Pablo pop-up store gebeurde er. Dat, keer tien.

Een klein gekkenhuis was het, in Soho New York afgelopen vrijdag. Voor wie het gemist heeft: Kanye West besloot er een weekend lang een pop-up shop te organiseren voor zijn Life of Pablo-merchandisecollectie. Items die hij tijdens zijn Yeezy Season 3-show in Madison Square Garden ook al verkocht, aangevuld met nieuwe stuks.

Advertisement - Continue Reading Below

Hordes mensen kwamen eropaf, nadat Ye hoogstpersoonlijk een aankondiging op zijn geliefde sociale medium, Twitter, had gedaan:

Meest gelezen

 
En dat resulteerde in flinke wachtrijen op straat. De politie was naar verluidt genoodzaakt het volledige blok rondom Wooster Street, waar de shop huiste, af te zetten om de enorme stroom mensen te kunnen begeleiden.

 
En niet alleen Kanye vulde die dag zijn zakken. Ook Domino’s Pizza deed goeie zaken, dankzij hongerige mensen die al uren in de rij stonden:

 
Een beetje orde in de chaos werd gecreëerd door slechts 15 mensen tegelijk naar binnen te laten – maar dat kan in plaats van om veiligheidsredenen ook een poging zijn geweest om de minimalistische, strakke look van de shop nog enigszins in stand te houden.

Eén van de redenen waarom er zo veel mensen op de pop-up afkwamen is omdat de Life of Pablo-merch een stuk betaalbaarder is dan Kanye’s Yeezy-spul, zoals zijn heilige sweatshirts voor zo’n 3000 dollar. In de collectie: hoodies, grafische Tees, jacks en petten variërend in prijs van 35 tot 400 dollar.

‘It's tour merch but it's more than tour merch,’ vertelde één van de wachtenden in de rij aan Complex. ‘It's a movement. The album is so good. The merch is so good. You're buying into an experience.’ Anderen hadden vooral dollartekens in hun ogen. Want ondanks de ‘twee-stuks-per-item-regel’ die Kanye had ingesteld, valt er met zo’n gewilde limited collectie ongetwijfeld flink wat te verdienen in de doorverkoopmarkt.

De nieuw toegevoegde items waren een verbouwd vintage Levi's-denimjack, ‘beklad’ met songteksten danwel het Pablo-logo (geïnspireerd op een dakloze tienerpunker gefotografeerd voor Jim Goldbergs boek Raised by Wolves) en het airbrushed T-shirt met moeder Donda Wests gezicht aan de voorkant en Kim Kardashians eveneens overleden vader Robert Kardashian op de achterkant, dat Kanye zelf ook droeg na afloop van zijn New York Fashion Week-show in februari:

Advertisement - Continue Reading Below

 
Fans die op de shop afkwamen in de hoop een glimp van hun held op te vangen hadden overigens pech. Kanye zelf was in geen velden of wegen te bekennen.

 

 

Meest gelezen

 

 

Foto's: Getty Images