Volgende week kleurt Amsterdam blauw, tijdens de derde jaarlijkse Amsterdam Denim Days, dat  jeansjunkies van over de hele wereld naar onze hoofdstad trekt om hun passie te delen, te shoppen en op de hoogte te raken van de laatste ontwikkelingen op het gebied van indigo. Ben jij hier, als Nederlandse modeliefhebber, nog niet geweest? Foei! Maar zand erover als je van 11 t/m 17 april eens een spijkergoed bezoekje brengt. Wil je natuurlijk wel even weten wat je dan precies kunt verwachten. Laten wij dat nou voor je opsommen.

Er is een reuze interessant seminarprogramma (over oa duurzaamheid, recyclen en de toekomst van denim) en een Down Town route door de stad langs de leukste blauwe hotspots, met speciale aanbiedingen en lanceringen (warning: slecht voor de portemonnee). Maar het tweedaagse denimfestival Blueprint (op vrijdag 15 en zaterdag 16 april) is misschien wel het allerleukst.

BLUEPRINT FESTIVAL
Dit main event van Amsterdam Denim Days wordt gehouden op het Westergasterrein, binnen én buiten:

Binnen in de Zuiveringshal en het Machinegebouw kun je van alles zien en doen. Grote (Nederlandse) denimlabels zijn er aanwezig, laten je hun waar customizen, showen er bijzondere collecties of bouwen er heuse kunstinstallaties. De heren van de Vintage Showroom Ltd uit Londen presenteren hun collectie van vintage kledingstukken en accessoires. Studenten van de Jean School showen het allernieuwste maatwerkdenim en bieden drie klassieke denimartikelen te koop aan die je naar eigen smaak kunt laten aanpassen. The Woolmark Company geeft een moderne twist aan traditioneel maatwerk en bundelt de krachten met de Nederlandse pakkenproducent The Makers en de Italiaanse topwever Berto voor een serie eigentijdse wollen denim pakken. Er kan geshopt worden op de Bigger & Better Denim Market in het Machinegebouw, en nog veel meer.

Buiten vind je het Blue Light District, waar ook veel leuke dingen te doen zijn en happen en dranken te versnaperen. Extra leuk: hier vind je ons dus ook! Op het buitenterrein tegenover de Zuiveringshal staat ELLE’s Funky Blue Photobooth waar je op de kiek kunt gaan. En iedereen die de foto op Instagram post met de hashtag #ELLEXdenim ontvangt ter plekke een mooi printje ervan. De eerste 100 bezoekers krijgen bovendien een proefabonnement op ELLE voor nop.

Kortom, je weet wat je te doen staat: tickets kopen voor het Blueprint Festival. € 10 excl. reserveringskosten in de voorverkoop (€ 12,50 bij de ingang) en kunnen worden besteld via amsterdamdenimdays.com. Hier vind je overigens ook het volledige program.

Tot dan!

Engineering, Artisan,
Beard, Facial hair, Engineering, Machine, Employment, Workshop, Moustache, Metalworking, Toolroom, Job,
Product, Denim, Jeans, Textile, Bag, Fashion accessory, Hat, Street fashion, Luggage and bags, Fashion,