Hoe Juicy Couture het tóch voor elkaar krijgt weer hip te zijn

Wie had dat gedacht?

Meest gelezen

We kunnen er niet meer omheen: de tracksuits van Juicy Couture zijn terug in het modebeeld, en daar heeft het label keihard aan gewerkt. In vier mijlpalen neem ik je mee door de eerste helft van dit jaar, waarin het label een comeback heeft gemaakt die niemand aan zag komen…

STAP 1: BEHATI PRINSLOO
Het begon allemaal in maart 2016, toen het label – geliefd door sterren als J.Lo, Paris Hilton en Britney Spears in de jaren nul – aankondigde een samenwerking aan te gaan met Behati Prinsloo. Inderdaad: het coole Victoria’s Secret-model, met een feilloze model off-duty look en wederhelf van Maroon 5's Adam Levine.

Advertisement - Continue Reading Below

Prinsloo ontwierp samen met de velours pakken-gigant een 26 stuks tellende capsulecollectie voor zomer 2016 genaamd Behati X Juicy. Cropped T-shirts, denim dusters en natuurlijk het velours tracksuit, geüpdatet met een shorts-variant. Het model was – uiteraard – zelf het gezicht van de campagne en 15 april 2016 lag daar dan eindelijk weer een ‘coole’ Juicy Couture-collectie in de winkelschappen.

Meest gelezen

 
STAP 2: BLOOMINGDALE
Vorige maand werd bekend dat het luxe warenhuis Bloomingdale’s een relaunch in petto had, en de velours broeken met matching ritsjasjes van Juicy Couture weer terug op de kaart wilde zetten. Een limited edition capsulecollectie in zeven verschillende kleuren, met broeken in slimfit maar ook in ’n hippe flared varianten en hoodies (shoppen doe je online). En er werd zelfs een campagne in het leven geroepen, genaamd #TrackIsBack. Verantwoorde modesamenwerking nummer twee: check.

STAP 3: VETEMENTS HAUTE COUTURE
De doorslag: Juicy Couture op de catwalk tijdens Parijs Haute Couture Week. Geen grap. Dat Vetements, het straatchique anti-fashion label, überhaupt tijdens de coutureweek in Parijs showde deed veel wenkbrauwen fronsen, maar pas tijdens de catwalkshow zelf vielen veel monden open; hallo Juicy Couture-tracksuits!

Het modehuis ging de samenwerking aan met 18(!) verschillende labels en designers voor de coutureshow, waaronder Levi's, Dr. Martens én dus het velours trainingspakkenmerk. Bekijk hier de beelden van – ja echt – met strass beplakte billen.

Vetements Haute Couture a/w 2016 - foto: IMAXtree
Advertisement - Continue Reading Below

 
STAP 4: DE NIEUWE ZOMERCAMPAGNE
Als kers op de overwinningstaart heeft Juicy Couture deze week de nieuwe herfst/winter 2016-campagne uitgebracht, met een modellencast om van te smullen. Het label bestaat namelijk 21 jaar en heeft voor de campagne 21 to cool for school modellen (oa Anna Speckhart, Atlanta de Cadenet, Ruby Aldridge en Hind Sahli) gecharterd. Het iconische tracksuit heeft anno 2016 een nieuwe look gekregen, wordt gecombineerd met oa denim, geruite bloezes en bomberjacks, en er zit ook in een hebberigmakend oversized variant van het ritsjasje in de najaarscollectie.

Kan niet anders zeggen: na het zien van de beelden wil ik ook een oversized velours hoodie (#schaamroodopdekaken). Maar echt. Bekijk hieronder een selectie van de foto’s van de campagne #TrackisBack, geschoten door Nagi Sakai en oordeel zelf. 

 

Meest gelezen

 

 

 

 

 

 

 
Ik zet mijn geld in op Rihanna die volgende week in een tweedelig, aaibaar pak gespot wordt. Mark my words: Juicy Couture is back.