Een nieuw model is aan het ontwerpen geslagen.

Lip, Cheek, People, Hairstyle, Chin, Forehead, Eyebrow, Photograph, Facial expression, Black hair, pinterest

Ja, ook hier op de ELLE burelen trekken we regelmatig één wenkbrauw op wanneer dergelijk nieuws onze beeldschermen bereikt. Want: what else is new. En vooral: hoeveel volgers op social media heeft ze dit keer waardoor het label in kwestie besloot 'haar een collectie te laten maken'. En let hierbij vooral op de aanhalingstekens. Want dat er weinig input van het (meestal piepjonge) model in kwestie bij kwam kijken, dat staat eigenlijk wel zo goed als vast.

Maar verdomd, het moet gezegd: deze allereerste designklus van Hailey Baldwin – die hiermee haar besties Kendall Jenner (en haar Kendall + Kylie-lijn) en Gigi Hadid (met haar Tommy Hilfiger-collectie) achterna gaat – is zo slecht nog niet. Ze boog zich over de tassen en andere lederwaren van het Australische label The Daily Edit, en misschien komt het door mijn zwak voor zowel tassen als andere lederwaren, maar dit ziet er best goed uit, nietwaar?

Clean, niet te veel gedoe. Geen hipsterfratsen, maar tijdloze items.

instagramView full post on Instagram

Om bovengenoemde vraag zelf maar even te beantwoorden: 6,5 miljoen volgers zijn het er. Die allemaal deze campagnekiekjes voorbij zien komen:

En we kunnen je zeggen: daar zal The Daily Edit (of moeten we zeggen The Hailey Edit) niet arm van worden.

Verwacht overigens niet dat het 19-jarige voormalige liefje van Justin Bieber nu een carrièreswitch op poten heeft. Of überhaupt een lange carrière in de spotlights nastreeft. In onderstaande campagnevideo laat ze weten: 'I don't plan on sticking in this industry for years upon years, I want to settle down and have a family and a normal life.'

Dan weet je dat.