Breaking! Raf Simons gaat naar Calvin Klein

​De geruchten klopten.

Meest gelezen

Hè, hè. Het duurde even, maar nu heeft Calvin Klein eindelijk bevestigd dat Raf Simons het team komt versterken.

Het gonsde de afgelopen maanden al van de geruchten, maar woordvoerders van het modehuis hielden de liepen nog stijf op elkaar - vermoedelijk vanwege Raf Simons' concurrentiebeding met Dior dat in juli af zou zijn gelopen. In tegenstelling trouwens tot de gepensioneerde Calvin Klein himself, die eerder al in de media losliet: 'They won't announce [who it is] publicly because it's under contract. But the whole industry knows.' (Gotta love die loslippige veteranen).

Advertisement - Continue Reading Below

Maar! Nu, na negen(!) maanden van speculatie rondom Simons, bereikte een officieel persbericht zojuist onze inbox. De Belgische designer die ontslag nam bij Dior gaat aan de slag bij Calvin Klein. En! Hij krijgt daar een hele bijzondere functie. Die van Chief Creative Officer. Eigenlijk vallen daarmee álle labels onder zijn paraplu: Calvin Klein
Collection, Calvin Klein Platinum, Calvin Klein, Calvin Klein Jeans, Calvin Klein Underwear en Calvin Klein Home brands. Ook zal hij zich bemoeien met global marketing en communcatie en, we citeren, 'visual creative services'. Compleet volgens de nieuwe strategie die Calvin Klein in april introduceerde; alle merken onder één creatieve visie.

Meest gelezen

Extra leuk nieuws: als Creative Director onder Simons is Pieter Mulier aangesteld, die al sinds jaar en dag (lees: sinds de start van Raf Simons' naamseigen label) de rechterhand van Simons is. Je kent hem hoogstwaarschijnlijk van zijn 'rol' in de prachtige docu Dior and I, aangezien hij ook daar met Simons samenwerkte en hij volgt hem nu dus naar Calvin Klein.

Steve Shiffman, chief executive officer van Calvin Klein Inc., is blij met de aanstelling van Simons:

'Not since Mr. Klein himself was at the company has it been led by one creative visionary, and I am confident that this decision will drive the Calvin Klein brand and have a significant impact on its future. Raf's exceptional contributions have shaped and modernized fashion as we see it today and, under his direction, Calvin Klein will further solidify its position as a leading global lifestyle brand.'

WWD weet te melden dat Simons, ondanks dat contract met Dior dus, wel al bezoekjes aan het Calvin Klein-team in New York heeft gebracht. Simons en Muliers eerste echte collectie voor Calvin Klein zal die voor herfst/winter 2017 zijn, die aan het begin van 2017 in New York wordt geshowd.

Al in april 2016 verliet toenmalig creative director, Francisco Costa, Calvin Klein. Onlangs werd Valentino's Maria Grazia Chiuri nog officieel bevestigd als opvolger van Raf Simons bij Dior.

Calvin Klein, Inc. today announced the appointment of Raf Simons as Chief Creative Officer of the brand, effective immediately. ⠀ Mr. Simons will lead the creative strategy of the Calvin Klein brand globally across the Calvin Klein Collection, Calvin Klein Platinum, Calvin Klein, Calvin Klein Jeans, Calvin Klein Underwear and Calvin Klein Home brands. As part of his role as Chief Creative Officer, Mr. Simons will oversee all aspects of Design, Global Marketing and Communications, and Visual Creative Services. Mr. Simons’ first collections will debut for the Fall 2017 season. ⠀ The appointment of Mr. Simons as Chief Creative Officer marks the implementation of Calvin Klein’s new global creative strategy, announced in April 2016, to unify all Calvin Klein brands under one creative vision. The strategy comes as part of a global evolution of the Calvin Klein brand, which began with the reacquisition of the Calvin Klein Jeans and Calvin Klein Underwear businesses in 2013. As Calvin Klein looks to grow the brand to $10 billion in global retail sales, this new leadership is intended to further strengthen the brand’s premium positioning worldwide and pave the way for future long-term global growth. ⠀ The arrival of Raf Simons as Chief Creative Officer signifies a momentous new chapter for Calvin Klein,” said Steve Shiffman, CEO of Calvin Klein, Inc. “Not since Mr. Klein himself was at the company has it been led by one creative visionary, and I am confident that this decision will drive the Calvin Klein brand and have a significant impact on its future. Raf’s exceptional contributions have shaped and modernized fashion as we see it today and, under his direction, Calvin Klein will further solidify its position as a leading global lifestyle brand.” ⠀ As part of the creative strategy for the apparel and accessories business, Calvin Klein also announced the hire of Pieter Mulier as Creative Director, reporting directly to Mr. Simons. Mr. Mulier will be responsible for executing Mr. Simons' creative and design vision for all men’s and women’s apparel and accessories lines within the Calvin Klein brand.

A photo posted by Calvin Klein (@calvinklein) on