Is dit nu al de meest spraakmakende modecampagne van 2017?

Dit is de eerste campagne van Maria Grazia Chiuri voor Dior.

Meest gelezen

Dior onthult vandaag de prêt-à-porter-campagne voor lente/zomer 2017, de eerste collectie onder leiding van de nieuwe artistiek directeur, Maria Grazia Chiuri. Haar creaties, doordrongen van feministische waarden, zijn geschoten door de Franse fotografe Brigitte Lacombe. Modellentweeling Ruth en May Bell, die ook meeliepen in de show, staan voor de lens van Lacombe.

Advertisement - Continue Reading Below

De campagne maakt deel uit van een groter project: The Women Behind the Lens, een project waarvoor louter vrouwen fotografisch werk maakten, en hiermee hun persoonlijke visie op de collectie geven.

'I strive to be attentive and open to the world and to create fashion that resembles the women of today. Fashion that corresponds to their changing needs, freed from the stereotypical categories of "masculine/feminine", "young/ not so young", "reason/emotion", which nonetheless also happen to be complementary aspects,' aldus Chiuri na haar debuutshow voor het Franse modehuis.

Meest gelezen

Deze nieuwe campagne benadrukt een moderne schoonheid waarin de vrouw in het middelpunt staat. Een sterk staaltje girl power dus.

De foto's van Lacombe – oa bekend van haar portretfoto's van Martin Scorsese, Meryl Streep, Mick Jagger, Andy Warhol, Leonardo DiCaprio, Kate Moss én vele andere iconen – zijn de eerste beelden van het The Women Behind the Lens-project. Wij zijn benieuwd wat Maria Grazia Chiuri allemaal nog meer in petto heeft. Lees hier alles wat je over haar moet weten.

De ontwerpster bracht met haar debuutcollectie voor Dior een krachtige boodschap: 'We should all be feminists' >