Er zijn van die dingen die – als je erover nadenkt – raar zijn om weg te denken uit het modebeeld. Kledinglogo's zijn daar een goed voorbeeld van. We bedoelen dan niet de beeldmerken die op het etiket aan de binnenkant van je kledingstuk staan, maar de logo's die zichtbaar zijn op het kledingstuk zelf – jeweetwel, zoals de iconische polospeler te paard van Ralph Lauren.

Het zal je misschien verbazen dat bovengenoemd merk niet het eerste was dat hiermee op de proppen kwam. Die eer gaat naar de Franse tennisser René Lacoste. Hij introduceerde tijdens een wedstrijd in 1926 zijn legendarische groene krokodil op de borstzak van zijn blazer, in plaats van alleen aan de binnenkant.

Standing, Coach, Cricket, Uniform, pinterest
Getty Images

Geïnspireerd door zijn bijnaam, the Crocodile, vroeg René aan een van zijn vrienden (Robert George) om een krokodil te ontwerpen. In 1933, toen Lacoste zijn eerste polo's lanceerde, werd de groene alligator officieel het logo van het merk en de rest is geschiedenis.

Weer wat geleerd.

Moniek Moerland Editor ELLEpinterest
.