'Ik leefde een week als modeblogger en dit leerde ik ervan...'

Alles voor Instagram en zeven andere belangrijke lessen.

Meest gelezen

Harpers BAZAAR-collega Chrissy Rutherford ging de uitdaging aan: één week lang door het leven als modeblogger. Dit leerde ze ervan.

Een week leven als modeblogger

'Afgelopen maand ontving ik de uitnodiging van mijn leven: de kans om mee te gaan met een influencer trip naar Ibiza, met dank aan de luxe e-commerce site FWRD by Elyse Walker. De eigenaren van FWRD blijken ook de founders van Revolve – en tenzij je onder een steen hebt geleefd, ken je Revolve van de foto's van prachtige meiden op nog mooiere bestemmingen over de hele wereld.

Advertisement - Continue Reading Below

En hoewel persreizen voor magazine editors regelmatig voorkomen, de #RevolveAroundTheWorld tripjes waren nooit beschikbaar voor ons. Dus ik prees mezelf gelukkig om met dit influencer uitstapje mee te mogen en mijn verwachtingen waren hoog.

Ik ga niet liegen. Ik was een beetje zenuwachtig, omdat ik de enige editor was tijdens deze trip. Zal ik me een buitenstaander voelen? Zal ik alleen zijn, als iedereen foto's aan het maken is? Ik had nog nooit Negin Mirsalehi, Camila Coehlo of Sara Escudero ontmoet. Pas recentelijk sprak ik met Chriselle Lim en Evangelie Smyrniotaki tijdens New York Fashion Week. Ik besloot met ze mee te doen als blogger. Hier volgen de belangrijkste lessen die leerde, van Instagramtips tot huilende fans.'

Meest gelezen

1. Alles draait om een moment

'Het belangrijkste doel van dit soort tripjes voor influencers is om content te creëren. Mensen jaloers maken, is slechts een bonus. Het team van Revolve/FWRD is gespecialiseerd in het coördineren van picture perfect momenten – het draait allemaal om locatie, locatie, locatie. Ibiza was gekozen door fashion director Elyse Walker, die al jaren naar het eiland op vakantie gaat. Van onze witte villa met infinity pool in Sant Josep tot lunches met zeezicht bij Amante en Blue Marlin en een dagje op een jacht varend rond Formentera – elke spot kan dienen als achtergrond voor een foto die gezien kan worden door miljoenen mensen.'


2. Er wordt heel vaak van outfit gewisseld

'Als ik mijn koffer inpak voor een reisje, probeer ik items mee te nemen waarvan ik weet dat ik ze op verschillende manieren, verschillende keren kan dragen. Dat kun je niet doen als je een influencer bent en content koning is. De volgers van deze meiden verwachten een constante stroom aan #outfitinspiratie. Mijn simpele vakantieoutfits vielen in het niet bij iedereens perfect gestylde top tot teen-looks voor ieder uitstapje.

En terwijl ik mijn vrije tijd spendeerde aan e-mails beantwoorden aan het zwembad, keek ik toe hoe de rest van de meiden al hun tijd spendeerden aan het maken van foto's van drie verschillende outfits rond de villa. Als we een hele dag op pad gingen, namen ze goed voorbereid een extra outfit mee.'

Boat To Formentera 🌴👙🍊🌊☀️ @camilacoelho @fwrd #fwrdtravels

A post shared by 💃🏻Sara (@collagevintage) on

Advertisement - Continue Reading Below

3. Het is team work

'Het sprookjesachtige verhaal van het stijlvolle meisje dat wordt gefotografeerd door haar vriendje en succesvol wordt als modeblogger is nog steeds de realiteit. Alle influencers brachten hun vriendjes of echtgenoten mee die deel uitmaken van hun bedrijf. Zowel het bedrijf van Coelho als Mirsalehi worden geleid door hun partners, die ook de fotografen zijn tijdens tripjes. Maar de bloggers vertellen me dat ze gewoonlijk, in hun woonplaats en tijdens drukke modemaanden, shooten met professionele fotografen. Deze meiden hebben ook geïnvesteerd branding en ontwikkelingsteams en PR-mensen om hun carrière verder te ontwikkelen.'

Oh baby.

A post shared by Negin Mirsalehi (@negin_mirsalehi) on

Advertisement - Continue Reading Below

4. Influencers zijn gul met Instagramtips

'Hoe krijgen ze hun foto's zo perfect? Of het nu ging om de apparatuur, een geweldige fotobewerkingsapp (Coehlo is gek op Enlight Photofox) of hoe vaak ze posten (ze streven naar drie keer per dag) – de meiden waren niet terughoudend om het proces met mij of elkaar te delen.'

When life gives you 🍋.. EAT them😋. @ullajohnson @fwrd #fwrdtravels

A post shared by Evangelie Smyrniotaki (@styleheroine) on

Meest gelezen

5. Hun fans zijn overal

'Alle influencers op dit tripje hadden een miljoen volgers, of meer, zoals Mirsalehi (vier miljoen) of Coelho (6,4 miljoen). Terwijl ik ze zag als modeliefhebbers die heel goed zijn in Instagram, was het onmogelijk om ergens heen te gaan, zonder dat ze herkend werden door hun volgers. Op verschillende momenten huilden er fans terwijl ze Coelho ontmoetten, die altijd met ze op de foto gaat. Sommige van haar fans kregen het zelfs voor elkaar onze bestemmingen te achterhalen en wachtten 's avonds bij de restaurant op haar.'

6. Denk verder dan Instagram

'Het gaat al lang niet meer alleen over het creëren van een perfecte foto of het delen van je dag op Instagram Stories. Fashion bloggers zijn nu veranderd in vloggers en video content-makers, om volgers nog meer mee te nemen in hun wereld. Zo maakte Negin Mirasalehi een video van haar week in Ibiza en legde Chriselle Lim de boottrip naar Formentera vast op video.'

#chrisllen in Ibiza 🛥 @fwrd #fwrdtravels

A post shared by Chriselle Lim 🌟 임소정 (@chrisellelim) on

Advertisement - Continue Reading Below

7. Go with the flow

'Het was onmogelijk niet geïnspireerd te raken door deze meiden, die bouwen aan hun eigen mode-imperium en geweldige foto's maken. Dus deed ik wat de bloggers deden – ik kleedde me om voor elk uitstapje en liet me op de foto zette door wie hem ook maar wilde maken. Ze wilden allemaal foto's maken, of het nu het FWRD PR team was of de influencers zelf. Evangelie Smyrniotaki leende me zelfs meerdere keren haar fotograaf of ze fotografeerde me zelf met haar persoonlijke camera. Ik schroefde mijn aantal Instagramfoto's op van twee tot drie foto's per week naar drie per dag. Maar het is makkelijk om te posten als elke plek waar je komt prachtig is.'

When @styleheroine takes your photo... @lisamariefernandez @fwrd #fwrdtravels #ibiza

A post shared by Chrissy Rutherford (@chrissyford) on

8. Het betaalt zich echt uit

'Aan het eind van de trip had ik er in een week tijd bijna 1000 volgers bij én was ik lichtelijk paranoïde geworden dat mijn vrienden thuis me zouden haten voor de hoeveelheid foto's. FWRDs account had er meer dan 10.000 volgers bijgekregen. Ik kreeg het helaas niet voor elkaar mijn groei vast te houden toen ik terug in New York was, omdat ik elke dag op een kantoor zit en geen fotografen tot mijn beschikking heb die alles kunnen vastleggen.

Al met al realiseerde ik me dat het FWRD/Revolve team meer dan alleen reizen kan organiseren voor picture perfect Instagramfoto's. Ze brengen een nieuwe cool girl lifestyle over van een nooit stoppende vakantie met vrienden en fantastische outfits. De bloggers laten het allemaal heel makkelijk lijken, maar ik kon hun toewijding zien en al het werk wat ze deden. Hun creativiteit en het vermogen om elke dag mooie foto's te produceren, was echt indrukwekkend en ik zou liegen als ik soms niet jaloers was. Deze meiden hebben het geluk om de hele wereld over te reizen met hun liefdes, terwijl ze de mooiste designerskleding dragen en aan hun eigen carrière werken.'

@raquelallegra FWRD exclusive dress #FWRDtravels #lookFWRD

A post shared by FORWARD by elyse walker (@fwrd) on

Bron: Harpers Bazaar

Deze blogger laat zien hoe makkelijk het is om je Instagramfoto te photoshoppen >