Voordat je meteen doorklikt naar de winkel, een paar feiten: in 2016 gaven we 47 procent meer uit aan schoenen en kleding dan het jaar daarvoor, vrouwen hebben steeds meer te besteden en vrouwen hechten steeds meer waarde aan mode als expressievorm. Niet gek dat met deze ontwikkelingen de aankopen bij online luxewinkels zoals Net-a-porter, Stylebop en Farfetch groeiden.

Aan die laatste markt is onlangs een nieuwe naam toegevoegd: Carré Couture, een online concept met een persoonlijke aanpak. De koper staat direct in contact met high-end modewinkels met een eigen DNA en onderscheidend vermogen. Nederlandse boutiques die zich hebben aangesloten zijn Artishock, Van Ravenstein en Kiki Niesten. De buitenlandse selectie bestaat onder andere uit L'héroïne, MG8, Jean Charles en Mengotti.

instagramView full post on Instagram

Persoonlijke aanpak

Veel webwinkels claimen een brug te willen slaan tussen online en offline winkelen, dit blijft vaak een vaag begrip. Bij Carré Couture voegen ze daad bij woord. Wanneer je de website voor het eerst bezoekt, word je uitgenodigd om een stijlprofiel aan te maken. Er wordt naast je maten en je voorkeur voor pasvorm gevraagd naar je favoriete ontwerpers en persoonlijke stijl. Aan de hand hiervan wordt er een persoonlijke selectie gemaakt die aansluit op jouw smaak.

Chatten

Terwijl jij winkelt, staat er een team van modeadviseurs klaar om met je te chatten en zijn er personal shoppers beschikbaar voor maatwerk. De winkel slaat vervolgens al jouw aankopen op en biedt nieuwe ideeën over het stylen van deze stukken in de komende seizoenen.

Heel handig dus, maar nu wil jij gewoon weten wat je treft. Wel, alle mooie merken van A tot Z. Van Isabel Marant tot aan Saint Laurent. Van Chloé tot Helmut Lang. Mag je nu gaan kijken: carrécouture.com.

Weekendje Hamburg? Hier moet je eten, drinken en slapen >