Hoera voor billen en borsten; H&M zet steeds vaker paspoppen in de winkels met bredere heupen en schouders. De Zweedse modeketen is vorig jaar gestart met de productie van eigen paspoppen, met het doel kleding optimaal te showen en diverse lichaamstypen te weerspiegelen, weet RTL Nieuws te melden. Sindsdien worden de poppen geleidelijk over de H&M-winkels wereldwijd verspreid.

Standaard maat?

Het Nederlandse etalagepoppenbedrijf Gruppo Corso vertelde aan RTL Nieuws dat de meest verkochte doorsnee paspop nog altijd maat 36 heeft. Wanneer een verkoper ervoor wilt zorgen dat mensen zich meer op hun gemak voelen in een winkel, kiezen ze volgens het bedrijf steeds vaker poppen met maat 38 en maat 40.

Over de precieze maat van hun eigen poppen wilt H&M niet uitwijken. Wel zegt de Scandinavische modegigant dat het aanpassen van de maat een continu proces is, en dat de paspoppen in de loop der jaren al bredere schouders en heupen hebben gekregen.

In het filiaal van H&M in de Amsterdamse Kalverstraat zijn de 'oude poppen' nog in gebruik:

Boutique, Fashion, Mannequin, Display window, Outerwear, Fashion design, Event, Fur, Textile, Jacket, pinterest
Huidige paspoppen bij H&M in de Kalverstraat 181-183 te Amsterdam
Paspoppen bij H&Mpinterest
Huidige paspoppen bij H&M in de Kalverstraat 181-183 te Amsterdam

Diversiteit op de catwalk: gaan we de goede kant op? >