Powervrouwen Stella 'designer of the year' McCartney en Alicia 'goes natural' Keys gaan samen de strijd aan tegen borstkanker in een nieuwe campagne. Ze vinden het tijd dat het taboe rond de ziekte wordt doorbroken en willen meisjes aanmoedigen regelmatig een check-up te doen.

In een video vertellen de vrouwen hun persoonlijke verhalen rondom het onderwerp en het wordt heel duidelijk waarom de campagne zo belangrijk is.

youtubeView full post on Youtube

Speciaal voor de campagne ontwierp McCartney een limited edition kanten lingeriesetje, dat vanaf 1 oktober in Stella McCartney-winkels en op stellamccartney.com te verkrijgen is. Een deel van de opbrengsten daarvan gaat naar het Memorial Sloan Kettering Breast Examination Center in Harlem, de woonplaats van Alicia.

Het is niet de eerste keer dat de modeontwerper en zangeres zich inzetten voor een betere wereld.

McCartney is een van de grootste voorvechters van dierenrechten in de modewereld en doet campagnes voor Meat Free Monday. Afgelopen jaar werd ze tijdens de PETA Fashion Awards nog designer van het jaar vanwege haar levenslange toewijding aan dierenwelzijn alsmede haar advertentie voor het winterseizoen van 2016, waarin de slogan 'Geen leer, veren of bont' voorkwam.

The Voice-coach Alicia Keys besloot in 2016 geen druppel make-up meer te dragen – een bevrijdende stap. Daarnaast werkt ze samen met organisaties als Unicef, Oxfam Noviben Keep a Child Alive om te strijden tegen HIV en aids en voor kinderrechten.

En nu, eindelijk, hebben deze twee powervrouwen elkaar gevonden in de strijd tegen borstkanker. Het kan bijna niet beter.

Zo reageerde Alicia Keys toen Adam Levine haar op haar no make-upregel aansprak >