Proenza Schouler lanceert een nieuwe, betaalbare collectie

En het gezicht van de lijn genaamd PSWL is – uiteraard – Chloë Sevigny.

Meest gelezen

Nieuws over een tweede lijn van Proenza Schouler zong al even rond, maar vandaag zijn de eerste beelden en details vrijgegeven van de nieuwe, goedkopere lijn. Na 15 jaar in de business lanceert het duo Proenza Schouler White Label, kortweg PSWL.

Dé lijn waar menig modeliefhebber al jaren om staat te popelen; Proenza Schouler-items die wat vriendelijker voor je portemonnee zijn. PSWL zal naast de reguliere lijn verkrijgbaar zijn, als extensie van het label.

Advertisement - Continue Reading Below

'We are excited to finally have an entire range of easy, more casual things to offer alongside the more crafted and fashion-focused pieces that we have explored in the past and will continue to design,' aldus ontwerpers Jack McCollough en Lazaro Hernandez in het officiële statement.

Wat we kunnen verwachten?

Casual items als jeans, T-shirts, sweaters en jassen – maar uiteraard met een Proenza Schouler swung en een meer laidback vibe.

Meest gelezen

'It has always been a goal of ours to fully develop a well-rounded and balanced collection that mixes the high-end with the everyday in a way that speaks to both many of our personal friends, and to the designer customer.'

Bekijk hieronder de campagnefoto's waarin BFF van het duo Chloë Sevigny model staat. En maak vast een wishlist; PSWL is vanaf 6 november verkrijgbaar (prijzen starten bij 195 dollar voor een T-shirt tot 1195 dollar voor outerwear). Check proenzaschouler.com voor meer details en verkrijgbaarheid.

Urban Outfitters zet dit cultmerk terug op de kaart – en jij hebt het ongetwijfeld nog ergens in huis >