Onze Australische zusters bij ELLE tippen dat tijdens WWD's Apparel & Retail CEO Summit in New York vorige week Gucci's CEO, Marco Bizzarri, onthuld heeft dat het modehuis een zogenaamd 'shadow committee' met millennial adviseurs in het leven heeft geroepen. Het doel: de grote bazen binnen het bedrijf adviseren over - we citeren de Australiërs - 'what's lit and what's not'.

Droombaan much? Dachten wij ook. Enige vereiste: je moet onder de 30 zijn (want tja: millennial). En een beetje strategisch inzicht hebben uiteraard, bijvoorbeeld op het gebied van duurzaamheid. Zo adviseerde het comité Gucci al over een nieuwe manier van het snijden van leer voor haar tassen die veel minder verspilling veroorzaakt. Vorige maand nam het huis bovendien de heugelijke grote stap om eindelijk te stoppen met het gebruiken van echt bont in de collecties. Mede door een steeds jonger wordende clientèle van Gucci, en omdat jonge mensen nou eenmaal steeds bewuster kopen.

En we hebben zo'n donkerbruin vermoeden dat het comité ook iets te maken heeft met deze geniale Gucci-memes.

Het millennialcomité is onderdeel van Gucci's nieuwe 'bottom-up'-aanpak in management. 'The task is either discussing the same topics that we discuss in the normal meeting with executives, or giving me ideas on different processes,' verklaart Bizarri zich nader.

Ben je de dertig reeds gepasseerd, maar nog steeds aan het lezen: ook voor jou bestaat er nog een kans dat je people in high places bij het modehuis kunt overladen met tips. Bizzarri voegde toe dat Gucci ook lunches gaat organiseren voor mensen tot 35 jaar. 'I ask them to give me three ideas of what we should do to improve the life at Gucci.'

Waar veel andere grote modehuizen voornamelijk iets met jongeren doen door influencers in hun campagnes op te nemen, lijkt Gucci dus een stap extra te zetten door ook echt met ze in gesprek te gaan. Of er iets tegenover al die gouden adviezen staat? Daarover wordt niet echt gerept. Maar if so, dan nemen we heus genoegen met new season Guch, thank you very much.