Twee of meer strepen die parallel lopen zijn nog geen patroon. Of in elk geval geen exclusief Adidas-patroon. Zo oordeelde het gerecht in Milaan. De streepjeskwestie werd daar in 2005 voorgelegd door Adidas, dat wilde voorkomen dat Dolce & Gabbana gekleurde strepen op zijn producten zou zetten.

DE STREPENWESTIE

Het gedonder begon in 2003 toen de Italianen een paar mannenbroeken met twee gouden strepen aan de zijkant
creëerde. Adidas verzocht het modehuis om de broek uit de Duitse schappen te halen. Volgens het Duitse Hof zouden de strepen verward kunnen worden met de drie karakteristieke lijnen van Adidas.

Het jaar daarop stapte het sportlabel opnieuw naar de rechter. Dit keer zouden de kleuren van een paar herenschoenen verward kunnen worden met hun motief.

Adidas introduceerde het drie-streepjes logo in 1952 en registreerde het in 1994 als trademark.Maar de rechter heeft nu besloten alle trademarks met twee parallele strepen ongeldig te verklaren. Ze zijn niet onderscheidend genoeg. Adidas is nu verantwoordelijk voor alle gerechtelijke kosten van Dolce & Gabbana.