Waarom deze film?
'Ik ben dol op komedie. Het is een lichtvoetige, vermakelijke trip. Daar hou ik van. Daarbij wilde ik graag eens met Jerry Bruckheimer (producer, red.) samenwerken.'

Wat was het meest uitdagend?
'Tja, niets eigenlijk. Je bedenkt hoe de kleding het verhaal moet ondersteunen. Zodra ik de formule voor ogen heb, is de rest een invuloefening . Overal zit dus een logica achter. Zonder een concept vooraf kan ik niet werken.'

Hoe zag die formule eruit?
'Nou het gaat om een komedie, dan denk ik automatisch aan veel kleur. Daarbij is Becky Bloomwood een shopaholic dus ook daarom draagt ze veel kleur – ze bezit tenslotte elke outfit in meerdere tinten. De andere karakters worden gekleed op basis van hun relatie tot de hoofdpersoon. Haar vijand draagt veel donker, terwijl haar rustige huisgenote eenvoudige kleren draagt. Zo bouw je het uit.'

Hoe zouden mensen deze ideeën in het dagelijks leven kunnen toepassen?
'Ik doe niet aan realiteit, ik werk in de entertainmentindustrie. Geef mij maar een hyperrealiteit, dus iets tussen feit en fantasie in, dat is veel leuker.'

Wat zou je mensen adviseren die de stijl van Becky willen kopiëren?
'Experimenteer met kleur. En riempjes kunnen veel voor iemand doen. Maar pas wel op. Stijl is een uitdrukking van je individualiteit. Je kunt dus best een paar ideetjes overnemen. Maar kopiëren - dat nooit!'

Confessions of a Shopaholic komt 24 juni uit op dvd en Blu-Ray.